A fogaskerekű vasút felújításának és meghosszabbításának közös tervezéséről, valamint elektromos autóbuszok beszerzéséről állapodott meg a XII. kerületi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn.
Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója nemzetközileg is jegyzett látványosságként hivatkozott a fogaskerekűre, a buszhálózattal kapcsolatban pedig a zéró emissziót nevezte az egyetlen elfogadható értéknek. Szólt arról, hogy Budapest közel két tucat város tömörít, amelyeknek van önálló identitása, s ezeket erősíteni kell. Részben erről szól a mostani megállapodás is - fogalmazott, hozzátéve, hogy az együttműködés struktúrát ad a közös munkának, a tudatos fejlesztéspolitikának.
Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a Hegyvidék polgármestere azt mondta: a 19. században épült fogaskerekű szorosan kapcsolódik a kerület történelméhez, ám mára elavult, lassú és zajos lett. Ha nem nyúlnak hozzá, akkor pár éven belül le kell állítani - hívta fel a figyelmet, jelezve: ez esetben soha nem lenne esély újraindítani.
A kerület vezetője a hétköznapi forgalom és a turisztikai szempontok alapján is fontosnak ítélte, hogy a vasutat a legforgalmasabb budai csomóponthoz, a Széll Kálmán térhez, valamint a Normafához vigyék, ezzel is elérve, hogy minél kevesebben akarjanak autóval felmenni.
A 70-es évek óta járó szerelvények cseréje mintegy 8 milliárd forintba, a pálya felújítása és meghosszabbítása 10-12 milliárd forintba kerülne, amihez a kerület és a BKK uniós forrásokat venne igénybe.
Pokorni Zoltán az elektromos buszokra vonatkozóan a városrész zöld jellegének megőrzését tűzte ki célul, kifejtve, hogy tervezhető időn belül környezetkímélő hulladékszállító járműveket is szükségesnek tartanak.
Arra a kérdésre, hogy a fogaskerekű mikorra újulhat meg, a polgármester azt felelte: a pesszimista számítások szerint 1,5-2 év lenne a kivitelezés és 1 év alatt zárnák le a közbeszerzési eljárások. Így 2018-2019-es átadással számolnak - tette hozzá.
Dabóczi Kálmánt a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásáról faggatták. Szavai szerint a fejlesztési forrásokból ideiglenesen átcsoportosított 13 milliárd forint nem lesz elég az idei évre, olyan javaslatról pedig nincs tudomása, ami a jegyek, bérletek árszintjét érintené.
Forrás: MTI
Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója nemzetközileg is jegyzett látványosságként hivatkozott a fogaskerekűre, a buszhálózattal kapcsolatban pedig a zéró emissziót nevezte az egyetlen elfogadható értéknek. Szólt arról, hogy Budapest közel két tucat város tömörít, amelyeknek van önálló identitása, s ezeket erősíteni kell. Részben erről szól a mostani megállapodás is - fogalmazott, hozzátéve, hogy az együttműködés struktúrát ad a közös munkának, a tudatos fejlesztéspolitikának.
Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a Hegyvidék polgármestere azt mondta: a 19. században épült fogaskerekű szorosan kapcsolódik a kerület történelméhez, ám mára elavult, lassú és zajos lett. Ha nem nyúlnak hozzá, akkor pár éven belül le kell állítani - hívta fel a figyelmet, jelezve: ez esetben soha nem lenne esély újraindítani.
A kerület vezetője a hétköznapi forgalom és a turisztikai szempontok alapján is fontosnak ítélte, hogy a vasutat a legforgalmasabb budai csomóponthoz, a Széll Kálmán térhez, valamint a Normafához vigyék, ezzel is elérve, hogy minél kevesebben akarjanak autóval felmenni.
A 70-es évek óta járó szerelvények cseréje mintegy 8 milliárd forintba, a pálya felújítása és meghosszabbítása 10-12 milliárd forintba kerülne, amihez a kerület és a BKK uniós forrásokat venne igénybe.
Pokorni Zoltán az elektromos buszokra vonatkozóan a városrész zöld jellegének megőrzését tűzte ki célul, kifejtve, hogy tervezhető időn belül környezetkímélő hulladékszállító járműveket is szükségesnek tartanak.
Arra a kérdésre, hogy a fogaskerekű mikorra újulhat meg, a polgármester azt felelte: a pesszimista számítások szerint 1,5-2 év lenne a kivitelezés és 1 év alatt zárnák le a közbeszerzési eljárások. Így 2018-2019-es átadással számolnak - tette hozzá.
Dabóczi Kálmánt a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásáról faggatták. Szavai szerint a fejlesztési forrásokból ideiglenesen átcsoportosított 13 milliárd forint nem lesz elég az idei évre, olyan javaslatról pedig nincs tudomása, ami a jegyek, bérletek árszintjét érintené.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések