A helyi rádiók az emberek tájékoztatásának, az információs esélyegyenlőségnek fontos eszközei - jelentette ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), illetve a médiatanács elnöke a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) közgyűlésén szerdán Budapesten.
Karas Monika közölte: ebben a helyzetben az NMHH a döntései során figyelembe veszi az érdekképviseleti szervezetek, így Heroe javaslatait, és támogatja a helyi rádiók működését. Példaként említette, hogy Média Mecenatúra Program keretében 2011 óta, pályázatokon 1,5 milliárd forinttal támogatták a helyi rádiók működését, amelyek a pénzt a többi között fejlesztésekre használhattak fel.
Az elnök hangsúlyozta, hogy a televízió és az internet elterjedése nemhogy nem okozta a rádiózás halálát, hanem egyre jobb befektetésnek tűnik az adók működtetése. Ezt bizonyítja, hogy a Heroe az ország egyik legnagyobb médiaszervezete.
Arra figyelemmel, hogy a helyi rádiók tájékoztatási űrt töltenek be, a frekvenciák pályáztatásánál is együttműködnek az országos egyesülettel. Az együttműködés nyomán két helyi frekvencia pályáztatása már elindult és hamarosan újabb hét tendert írnak ki - mondta Karas Monika.
Andrássy György, az NMHH főosztályvezetője az adatokat ismertetve elmondta, hogy országszerte 127 helyi, illetve körzeti rádió működik. Ezek száma 146 volt 2010-ben.
Az elmúlt években folyamatosan emelkedik a földfelszíni sugárzású rádiók összesített reklámbevétele: 2013-ban 8,8 milliárd, 2014-ben pedig 9,3 milliárd forint volt - tette hozzá.
Ugyancsak kedvező folyamat, hogy amíg 2011-ben még több helyi rádió volt veszteséges, mint amennyi nyereséges, addig 2014-ben az adók 60 százaléka volt nyereséges, 38 százalékuk veszteséges és 2 százalék nullszaldós - sorolta a főosztályvezető.
Szilvay Balázs, a Heroe elnöke úgy fogalmazott a tanácskozáson, hogy a piackutatások szerint a helyi rádiók a lokális tájékoztatás meghatározó eszközei.
Forrás: MTI
Karas Monika közölte: ebben a helyzetben az NMHH a döntései során figyelembe veszi az érdekképviseleti szervezetek, így Heroe javaslatait, és támogatja a helyi rádiók működését. Példaként említette, hogy Média Mecenatúra Program keretében 2011 óta, pályázatokon 1,5 milliárd forinttal támogatták a helyi rádiók működését, amelyek a pénzt a többi között fejlesztésekre használhattak fel.
Az elnök hangsúlyozta, hogy a televízió és az internet elterjedése nemhogy nem okozta a rádiózás halálát, hanem egyre jobb befektetésnek tűnik az adók működtetése. Ezt bizonyítja, hogy a Heroe az ország egyik legnagyobb médiaszervezete.
Arra figyelemmel, hogy a helyi rádiók tájékoztatási űrt töltenek be, a frekvenciák pályáztatásánál is együttműködnek az országos egyesülettel. Az együttműködés nyomán két helyi frekvencia pályáztatása már elindult és hamarosan újabb hét tendert írnak ki - mondta Karas Monika.
Andrássy György, az NMHH főosztályvezetője az adatokat ismertetve elmondta, hogy országszerte 127 helyi, illetve körzeti rádió működik. Ezek száma 146 volt 2010-ben.
Az elmúlt években folyamatosan emelkedik a földfelszíni sugárzású rádiók összesített reklámbevétele: 2013-ban 8,8 milliárd, 2014-ben pedig 9,3 milliárd forint volt - tette hozzá.
Ugyancsak kedvező folyamat, hogy amíg 2011-ben még több helyi rádió volt veszteséges, mint amennyi nyereséges, addig 2014-ben az adók 60 százaléka volt nyereséges, 38 százalékuk veszteséges és 2 százalék nullszaldós - sorolta a főosztályvezető.
Szilvay Balázs, a Heroe elnöke úgy fogalmazott a tanácskozáson, hogy a piackutatások szerint a helyi rádiók a lokális tájékoztatás meghatározó eszközei.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések