A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner elismerte, meglepődött az egylet ausztrál versenyzőjének tempóján, aki kiesése előtt sokáig a negyedik helyen autózott. A szakember arról a problémáról is beszélt, ami véget vetett Daniel Ricciardo futamának.
Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com)
A későbbi harmadik helyezetthez, Sergio Pérezhez hasonlóan Ricciardo is a verseny elején – a második biztonsági autós fázis alatt – állt ki kereket cserélni, a hátralévő köröket pedig az akkor kapott gumiabroncsokkal akarta teljesíteni. Egy ideig úgy tűnt, a merész stratégia beválik, Ricciardo ugyanis maga mögött tudta tartani Valtteri Bottast és Kimi Räikkönent, később azonban a finnek leelőzték ellenfelüket, aki végül a futamot sem tudta befejezni.

Az ausztrál a hatodik helyen haladt, mielőtt fel kellett adnia a küzdelmet. „Kár, hogy kiesett, hiszen nagyon jó teljesítményt nyújtott a keményebb abroncsokon” – nyilatkozta a csapatvezető, majd elismerte, az ausztrál pilóta tempója még őt is meglepte. „Jól működött a kockázatos stratégia, hiszen a gyorsabb autóban ülő Bottast és Räikkönent is tartotta! Öt körrel a vége előtt úgy tűnt, gondok vannak a hátsó kerékaggyal; ezt még meg kell vizsgálnunk. Őszintén bevallom, nem számítottam rá, hogy harcolhatunk a dobogóért a biztonsági autós fázis után” – magyarázza.
Christian Horner (Fotó: Moy / XPB Images) Christian Horner (Fotó: Moy / XPB Images)
Noha a következető versenypályák többségén a hosszú egyenesek miatt ismét komoly hangsúly kerülhet az erőforrásokra, a Red Bull, pontosabban a csapat motorpartnere, a Renault pedig ezen a téren továbbra is elmarad a Mercedestől és a Ferraritól, Horner úgy érzi, a csapatnak lehet keresnivalója az év utolsó futamain. Persze nem kell rögtön győzelmi esélyekre gondolni; az elsődleges célkitűzés elmondása szerint a lehető legtöbb pont megszerzése lesz.

„Remélem, Austinban jobb formában leszünk. Ott gyorsabb kanyarok vannak, mint Szocsiban. Azt, hogy ez (az orosz) pálya kemény lesz a csapat számára, már régóta tudtuk. Mexikó még ismeretlen, viszont azt már tudjuk, hogy ott is van egy nagyon hosszú egyenes. Brazília nehéz lesz, Abu-Dzabiban viszont általában megfelelő a teljesítményünk” – magyarázta a csapatvezető, akitől azt is megkérdezték, kell-e újabb motorcserére számítani az utolsó négy megmérettetés előtt. „Eléggé szűkösen, de most azt mondanám, hogy rendben vagyunk” – zárta gondolatát.

Forrás: Motorsport