És akkor repült a fejtámasz. Egy néző által készített videofelvételből kiderült, időnként még a hűvös Valtteri Bottast is alaposan ki lehet hozni a sodrából. A finn továbbra is értetlenül áll az őt a verseny utolsó körében kiütő Kimi Räikkönen manővere előtt.
Valtteri Bottas (Fotó: Price / XPB Images) 
Az esetek többségében talán valóban van alapja a „hűvös finn” sztereotípiának, az Orosz Nagydíjon azonban kiderült, az általában visszafogott és higgadt északiakat is ki lehet hozni a sodrukból. Ezúttal ez ráadásul egy másik finnek, a „Jégembernek” sikerült. Hogy Valtteri Bottas cseppet sem volt elégedett, amikor honfitársa, Kimi Räikkönen a szocsi verseny utolsó körében hátulról belerohant Williamsébe, már a csapatrádión elhangzó káromkodás is megmutatta. Egy szurkoló által készített amatőr felvételből azonban az is kiderült, hogy Bottas ezzel még korántsem adta ki magából minden feszültségét. Miután kiszállt összetört autójából, nemes egyszerűséggel a földhöz vágta a fejét támasztó „gallért”, melyet kiszálláskor vett ki pilótafülkéjéből, majd a bukótérben hagyva azt dühösen ugrott a kerítés túloldalára.

Persze indulatossága érthető: egy újabb dobogós helyezés esélyétől fosztotta meg őt a Ferrari bajnoka, akit később az FIA 30 másodperces büntetéssel sújtott, valamint három büntetőpontban részesített. Bottas később már valamivel higgadtabban, de még mindig csalódottan mesélt a történtekről. „Nagyon kiábrándító az utolsó körben elveszíteni a harmadik helyezést, és nulla ponttal zárni. Visszaküzdöttem magam a dobogós helyre, és akkor valaki csak úgy belém jön. Mit mondhatnék? Egyszerűen csalódott vagyok” – írta csapata honlapján vezetett blogján a finn.
Valtteri Bottas a Ferrarik előtt (Fotó: xpbimages.com) 
„Nem gondolnám, hogy ez egy hagyományos versenybaleset volt. Semmit sem láttam magam mellett, én voltam elöl, egyértelműen elöl, és csak mentem az ívemen. Aztán hirtelen, már a kanyar csúcspontján éreztem, hogy valaki nekem jött. Nem látom, mi értelme van ilyesminek az utolsó körben.”

Bottas elárulta, az sem enyhített fájdalmán, hogy az FIA is úgy látta, honfitársa volt a hibás. „Hogy Kimi büntetést kapott, nem számít, a pontjaimat már nem kaphatom vissza. Egy dolgot viszont biztosan tudok: én nem voltam hibás, aminek legalább örülhetek. De ez nem igazán segít már rajtam. Kissé meglepett Kimi manővere. Az agresszivitást finom határvonal választja el attól, hogy túl messzire mész, és ami vasárnap történt, egyszerűen túl sok volt.”

A versenyző a végkifejlettől eltekintve elmondása szerint elégedett volt hétvégéjével, s igyekezett a pozitívumokat magával vinni Oroszországból. „A jó hír az, hogy jól éreztem magam az autóban, és képes voltam nagyon kiegyensúlyozott köridőket futni egész hétvégén, miközben nem is hibáztam. A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a nehéz hétvégén, melyen alig tudtunk gyakorolni. Az autó versenyképes volt, jó volt az egyensúlya, és megvolt a tempónk is ahhoz, hogy az első húsz körben közel maradjunk a Mercedeshez. Erre szeretnék építkezni, tovább akarok lépni, és ki akarom hozni a maximumot a csomagunkból Austinban” – zárta gondolatát a Williams versenyzője.

forrás: williamsf1.com