A Jobbik szerint - jogszabályi hiányosságok miatt - a szakképzés területén jelentkezhetnek problémák az iskolakezdés után.
Dúró Dóra, a parlament kulturális bizottságának jobbikos elnöke keddi budapesti sajtótájékoztatóján a "kormányzati sikerpropaganda ellenére" komoly problémákkal terheltnek ítélte az oktatási rendszert. Értékelése szerint szitokszóvá vált a Klik, a Kello, a portfólió és a nemzeti alaptanterv.
A kilenc évfolyamos általános iskola bevezetésének tervét az ellenzéki politikus elhamarkodottnak tartotta, szerinte az lehet jó és rossz is, a részletkérdések nem tisztázottak. Fontosabb lenne, hogy a kormány javítson a meglévő hibákon - mondta.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ hibájaként jelölte meg, hogy későn reagál a pedagógusok igényeire és állandó forráshiánnyal küzd. Dúró Dóra szerint utóbbi megkérdőjelezi az állami fenntartásba vétel indokoltságát is.
A tanévkezdés egyik legnagyobb hiányosságaként nevezte meg, hogy a nyáron a nemzetgazdasági tárca fenntartásába vett szakképző intézmények működéséhez szükséges rendeleteket nem alkotta meg a kormány, s ezzel hátrányba kerülnek a pedagógusok és a diákok. Simábban kellett volna megvalósítani a váltást - jelentette ki a jobbikos politikus.
Dúró Dórát kérdezték Tarlós István főpolgármester felvetéséről is, miszerint költözhetnek a pályaudvarokról a tranzitzónák. Azt felelte: a legfontosabb az lenne, hogy a döntően illegálisan érkező bevándorlók ne jussanak be az országba, vagy ha igen, akkor vissza lehessen őket toloncolni.
A jobbikos politikus a kormány belső konferenciájára vonatkozóan pedig azt válaszolta egy kérdésre, hogy pártja szerint alapvető nemzetstratégiai kérdésekben nem volt előrelépés az elmúlt öt évben, nem sikerült érvényre juttatni a nemzeti értékrendet az oktatásban és a kultúrában, nincs érdemi változás a demográfiai helyzetben és elképesztő mértéket öltött a korrupció.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések