Egységes menetrendet, - tarifát és -jegyrendszert hoz a vasút folyamatban lévő műszaki fejlesztése, emellett átláthatóvá válik az utastájékoztatás is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn délelőtt az M1 aktuális csatornán.


Az államtitkár megismételte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban a vasút fejlesztésére 1000 milliárd forint jut. A kiemelt projektek a következő szakaszok lesznek: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.

Arra a kérdésre, hogy a magyar vasút mikor éri el a német vasút színvonalát, Fónagy János elmondta, hogy az augusztus 20-án újranyíló Budapest-Esztergom vonal már német színvonalú lesz. Hozzátette, Németországban 35-40 éve jöttek rá arra, a közút nem pótolja a vasutat, mivel sok utast és nagy tömegű árut vasúton célszerű szállítani.

Az államtitkár  kifejtette még, hogy a MÁV adóssága 2010-ben 300 milliárd forint volt, ez az idei év végére 70 milliárdra csökken.

Forrás: MTI