Rohamosan csökken az elektromos autók ára Németországban, 2010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a belsőégésű motorral működők, tavaly viszont átlagosan már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni egy elektromos meghajtású kocsiért, mint egy hagyományosért - közölte az IFUA Horváth & Partners nemzetközi tanácsadó cég az MTI-vel.
Az előző évhez képest csaknem 25 százalékot estek a villanyautó-árak, míg 2013-ban még csak 20 százalékos volt az árcsökkenés 2012-höz képest, ha ez a gyorsuló ütem a továbbiakban is megmarad akkor 2020-ra az elektromos autók felára 10 százalék alá zsugorodik Németországban - olvasható a közleményben.
A nemzetközi tanácsadó cég kiemelte, hogy a német utakon 2014 végén 26 ezer elektromos személyautó futott, ami közel 80 százalékos bővülés az előző évhez képest.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy amennyiben az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, a villanyautók száma 2020-ra elérheti a 820 ezret, 2021-re pedig az egymilliót, vagyis azt a számot, amelyet a berlini kormány eredetileg 2020-ra tűzött ki célként. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez csupán a jelenlegi járműállomány hozzávetőleg másfél százaléka - tették hozzá.
Az IFUA Horváth & Partners közleményében emlékeztetett arra, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) várakozása szerint Magyarországon 2020-ig mintegy 45 ezer elektromos autót helyeznek majd forgalomba. Huba Eörs, a nemzetközi tanácsadó cég ügyvezető partnere a közleményben úgy fogalmazott: ez az összes járműhöz viszonyítva nagyjából 1 százalék körüli arány, ami nem sokkal kisebb a Németországban vártnál.
A Horváth & Partners 1981-ben Stuttgartban kezdte meg működését, a cég budapesti irodája, az IFUA Horváth & Partners 1989-ben alakult, s azóta Magyarország egyik legnagyobb vezetési tanácsadó cégévé vált.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések