A cégek között egyre élesebb a verseny a Google-találatok első helyeire. Tippek a HD marketing szakértőjétől, Toba Krisztinától, hogy vállalkozása miként kerülhet előrébb a találatok között.


A keresőprogramokat a netezők ma már reflexszerűen használják. Mégis tömegesen vannak olyan vállalkozók, akik még soha nem nézték meg, hogy mit dob ki róluk a Google.

Kezdőlépések

A keresőoptimalizálást segíti, ha a weblapján megfelelő sűrűséggel fordulnak elő a fontosabb kulcsszavak, kifejezések. A Google AdWords rendszerén keresztül pedig elérheti, hogy az organikus (természetes) találatokat megelőzve a fő helyen vagy jobb oldalon jelenjen meg a hirdetése.

Csak a „lekattintásért" fizet

A kattintásalapú lehetőség (PPC – pay per click) előnye, hogy csak akkor kell fizetnie, ha az érdeklődők ráklikkeltek a hirdetésre. Az így érkező látogatóknál (terméktől, ártól függően) átlagosan 2-3 százalékos konverzió (vagyis vásárlás, hírlevélre való feliratkozás stb.) érhető el.

Kisokos

SEO – Search Engine Optimalization: keresőoptimalizálás, SEM – Search Engine Marketing: keresőmarketing.

A HD marketing tapasztalatai szerint a ma készülő weboldalak nagyobbik hányada jó esetben is csak részben felel meg a SEO feltételeinek. Színvilágban és használhatóságban általában elfogadható a kialakítás, de a keresőmarketingben fontos „extrák" gyakran hiányoznak.

Extrák: így is javíthat a helyezésén

Végezzen kulcsszókutatást!

Nézzen utána, hogy mely szavakra érdemes erősíteni a weblapját és az aloldalakat. Azt is vizsgálja meg, hogy milyen (ritkábban előforduló) szavak azok, amelyekkel könnyebben előbbre kerülhet.

Keressen rá a konkurenciára!

Adott kulcsszavakra milyen eredményeik vannak, a Google „szemében" mennyire erős a honlapjuk? Például a PageRank, a Domain Authority, a Page Authority, a domain életkora és a visszamutató linkek száma alapján. Tipp: A találati listán a saját pozícióját itt is ellenőrizheti – http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm

A kevesebb több

Ha például érdeklődési kör, demográfia és kulcsszavak alapján szeretné meghatározni, hogy kik lássák az AdWords hirdetését a display (tartalmi) hálózaton, akkor nem érdemes ezeket a szűrőket egyetlen kampányba beépíteni. Ezzel ugyanis nem tudja majd mérni, hogy melyik célzás mennyire volt hatékony. Tipp: Indítson három külön kampányt. Egy kampány ajánlott napi költéskerete 1000 forint.

Hirdet, de mégis láthatatlan?

A Google személyre szabva „dobja ki" az organikus és a fizetett találatokat. Ezt a bejelentkezett felhasználó adatai vagy például területi elhelyezkedés alapján teszi. „Volt már olyan ügyfelem, aki jelezte, hogy a találati listán a saját hirdetése helyett a versenytársáét látja. Ennek az az oka, hogy a vállalkozó érthetően a saját kampányát nem 'kattintja le', hiszen ezután fizetnie kellene. Így a keresőprogram ezt úgy veszi, mintha az illetőt nem érdekelné az adott cég. De a célcsoportnak természetesen megjelenik a hirdetés" – magyarázta Toba Krisztina.

Tipp: A saját megjelenés ellenőrzésére a legjobb, ha ezt az eszközt használja – adwords.google.com/d/AdPreview

Remarketing

Felhasználóként biztosan találkozott már azzal, hogy „szörfölés" közben, valahogy mindig ugyanazok a reklámok találják meg. A remarketing lényege, hogy a megnézett oldalak után a számítógépén a Google AdWords egy címkét (cookie-t, sütit) helyez el. Ez alapján pedig később „visszacélozzák". Sőt, a hirdető ezt (szintén a fizetett funkciók között) be is állíthatja. Az ismételt célzás egészen addig működhet, amíg a netező nem törli ki a címkéket, vagy a hirdető által beállított időszak le nem jár.

Keresőoptimalizálás videókkal

A hazai vállalkozások közül még kevesen élnek vele, pedig megfelelő beállításokkal akár YouTube-videókkal is a Google nyitóoldalára kerülhetnek.