Olyan új irányelvekről döntött a közelmúltban az Európai Unió, amelyekkel a közúti biztonságot javítanák. Egyebek mellett szigorították a műszaki vizsgáztatók szakmai képzését, és a kilométerórák visszatekerésével kapcsolatos szankciókat is.
 
Új irányelv rendelkezik a kötelező műszaki vizsgáztatás új szabályairól is. A régi autókat kétévente, az újakat 4 év elteltével kell vizsgáztatni - hangzott el az M1 reggeli műsorában.

A Magyar Autóklub főtitkárhelyettese a Ma reggelben hangsúlyozta: a most bevezetett irányelvek szinte 100 százaléka megvalósult már Magyarországon, így komolyabb gyakorlati változásokra nem kell számítaniuk az autósoknak.

Lovas Károly Róbert közölte: az előírt számoktól ugyan a tagországok eltérhetnek, az egységesítést mégis az indokolta, hogy a jövőben a tagállamoknak el kell fogadniuk egy másik uniós országból származó műszaki vizsga érvényességét.

Kérdésre válaszolva a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese kifejtette: Magyarországon 13 év felett van az autók átlagéletkora, ezek műszaki állapota pedig többnyire közepes, de mint mondta, ennek ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben változtatnak a szabályokon a sűrűbb vizsgáztatás érdekében.