Terhes dolog naplót vezetni, mégis milyen jó lenne, ha pontos adatok maradnának fenn a mindennapokról.

A montreali McGill Egyetem munkacsoportja olyan alkalmazást fejlesztett, amelyik az okostelefon szenzorait felhasználva folyamatos feljegyzéseket készít a felhasználó tevékenységéről. A GPS precíz információkkal rendelkezik arról, hogy hol van a telefon – külső térben. A kanadai fejlesztők megoldották, hogy a wifi segítségével pontos beltéri helymeghatározási információkhoz jusson a mobil.

Az alkalmazás nem éppen irodalmi igénnyel, de korrekten feljegyzi, mi történt. A tipikus példa körülbelül így fest: "07:20, elhagytam az otthonomat. 11:48, megérkeztem az előadóterembe. 11:50, elmentem az előadóteremből, 12.38, megérkeztem az irodába. és így tovább. Feljegyezheti az adatokat, hogy mennyit és kinek telefonált a felhasználó és így tovább.

A fejlesztők startup céget alapítanak a naplóalkalmazás hasznosítására.