Budapest - Az Ericsson befejezte a Microsoft közel 13 millió háztartást kiszolgáló IPTV-platformja, a Mediaroom saját tevékenységébe integrálását és ezzel megerősítette világpiaci vezető pozícióját az IP-alapú televíziózásban - tájékoztatta szerdán az Ericsson az MTI-t.

MTI - A Microsoft Mediaroom IPTV-platformját mintegy hatvan vezető internetes szolgáltató vállalat alkalmazza világszerte, együttesen közel 13 millió háztartás és mintegy 24 millió beltéri egységet látva el adással.

A több képernyős kínálat bővítését célzó növekedési stratégia keretében végrehajtott akvizícióval az Ericsson 25 százalékos piaci részesedésre tett szert a csúcstechnológiájú IP-alapú televízió műsorszolgáltató üzletágban. Az Ericsson saját megoldáskínálatának és a Microsoft technológiájának egyesítésével az IPTV köztes szoftvertechnológia és megoldások terén a világ egyik legnagyobb és legtapasztaltabb beszállítójává vált.

Az előrejelzések szerint az IPTV-előfizetők száma évi több mint 18 százalékos növekedéssel 2015-re eléri a 105 milliót és az üzletág forgalma ezzel együtt az évi 45 milliárd dollárt - mutatott rá Per Borgklint, az Ericsson alelnöke.

Elektronika, Ericsson, Microsoft