Budapest- Megbízható a villamosenergia-szolgáltatás Magyarországon; az ország területén működő hálózati engedélyesek egy kivétellel teljesítették az ellátás-megbízhatóság évente szigorodó követelményeit - számolt be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a villamosenergia-ellátás tavalyi színvonalát értékelő jelentésében.

A hivatal közlése szerint 2012-ben a felhasználók átlagosan 1,16 alkalommal tapasztaltak feszültség-kimaradást, míg egy évvel korábban még 1,21 alkalommal. Tavaly egy fogyasztó átlagosan 76 percet töltött villamosenergia-ellátás nélkül, ami megegyezik a 2011-es értékkel.

Az elosztói engedélyesek az előírt minimális minőségi követelményeknek egy elosztó kivételével megfeleltek. A követelmény túllépése ebben az esetben is csak minimális volt, így nem járt szankcióval - írták.

A MEKH az elosztók tevékenységének átlagos elvárt szintjén és minőségi követelményein túl az egyedi felhasználókat érintő szolgáltatások színvonalára is figyelmet fordít, az úgynevezett garantált szolgáltatások nem teljesítése esetén a szolgáltatót kötbér megfizetésére kötelezi. A MEKH 2011 januárjában minden követelmény tekintetében bevezette az automatikus kötbérfizetést, vagyis ettől kezdve a felhasználóknak nem kell jelezniük a mulasztást, automatikusan jár a kötbér.

Kiemelték, hogy tavaly közel 172 millió forint kötbért fizettek az elosztók, a kompenzációt az érintett felhasználók a nem teljesítés tényének megállapításától számított 30 napon belül megkapják.

Közölték azt is, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnek az elvárt színvonal mutatók teljesítésének ösztönzésére, mivel az elosztók sok esetben elmaradnak a követelményszinttől.

A MEKH tizedik alkalommal értékelte a magyarországi villamosenergia-ellátás színvonalát, és ellenőrizte a minimális minőségi követelmények, illetve a garantált szolgáltatások teljesítését, amelyeknél a megelőző három év adatainak átlagát vette figyelembe a felhasználók számára legfontosabb mutatóknál.

A MEKH részletes jelentése a hivatal honlapján olvasható.