Befejezte az Egyesült Államokat átszelő, történelmi jelentőségű útját a világ első, kizárólag napenergiával működő, s éjszaka is működőképes, embert szállító kísérleti repülőgépe, a Solar Impulse.
MTI - A gép helyi idő szerint szombat éjszaka, nem sokkal éjfél előtt szállt le a New York-i Kennedy nemzetközi repülőtéren.
A repülőgép május 3-án indult el San Franciscóból Phoenixbe, majd tíz nappal később az arizonai fővárosból Dallasba repült. A texasi városból St. Louis volt az úti cél, majd az ohiói Cincinnati, és június közepén innen indult az amerikai fővárosba. Ez utóbbi Dulles repülőteréről szombat reggel szállt fel New York felé. Eredetileg azt tervezték, hogy megvárja a légiforgalom csillapodását, az éjszakai csendesebb órákat, s helyi idő szerint vasárnap hajnalban, 2 óra körül landol a Kennedy repülőtéren. De útközben a Solar Impulse bal szárnyán kisebb sérülést észleltek, s így előbbre hozták a landolást.
Solar Impulse technikailag képes lett volna leszállás nélkül is megtenni az 5000 kilométeres távolságot, de 70 kilométeres átlagos óránkénti sebességgel ehhez több napra lenne szüksége, és mivel csak egy pilóta vezetheti, biztonsági okokból hat szakaszban tette meg az utat.
A szénszálas technológiával készült Solar Impulse hatalmas repülőgép (szárnyainak fesztávolsága 63 méter, azaz akkora, mint egy Boeing 747-esé) - miközben nagyon könnyű, mindössze 1600 kilogrammos. 11 ezer 628 napelemcellája gyűjti az "üzemanyagot", s tölti a gép 400 kilogrammos lítium akkumulátorait. Négy elektromos motorja van, mindegyikük 10 lóerős, s ezek mozgatják az óriási légcsavarokat. A nappal összegyűjtött áramnak köszönhetően képes éjszaka is repülni.
A mostani utat hatalmas érdeklődés övezte, az interneten folyamatosan nyomon lehetett követni a gép útját, s a szervezők azt remélik, hogy a siker újabb lendületet ad majd a megújuló energiák felhasználásának.
MTI - A gép helyi idő szerint szombat éjszaka, nem sokkal éjfél előtt szállt le a New York-i Kennedy nemzetközi repülőtéren.
A repülőgép május 3-án indult el San Franciscóból Phoenixbe, majd tíz nappal később az arizonai fővárosból Dallasba repült. A texasi városból St. Louis volt az úti cél, majd az ohiói Cincinnati, és június közepén innen indult az amerikai fővárosba. Ez utóbbi Dulles repülőteréről szombat reggel szállt fel New York felé. Eredetileg azt tervezték, hogy megvárja a légiforgalom csillapodását, az éjszakai csendesebb órákat, s helyi idő szerint vasárnap hajnalban, 2 óra körül landol a Kennedy repülőtéren. De útközben a Solar Impulse bal szárnyán kisebb sérülést észleltek, s így előbbre hozták a landolást.
Solar Impulse technikailag képes lett volna leszállás nélkül is megtenni az 5000 kilométeres távolságot, de 70 kilométeres átlagos óránkénti sebességgel ehhez több napra lenne szüksége, és mivel csak egy pilóta vezetheti, biztonsági okokból hat szakaszban tette meg az utat.
A szénszálas technológiával készült Solar Impulse hatalmas repülőgép (szárnyainak fesztávolsága 63 méter, azaz akkora, mint egy Boeing 747-esé) - miközben nagyon könnyű, mindössze 1600 kilogrammos. 11 ezer 628 napelemcellája gyűjti az "üzemanyagot", s tölti a gép 400 kilogrammos lítium akkumulátorait. Négy elektromos motorja van, mindegyikük 10 lóerős, s ezek mozgatják az óriási légcsavarokat. A nappal összegyűjtött áramnak köszönhetően képes éjszaka is repülni.
A mostani utat hatalmas érdeklődés övezte, az interneten folyamatosan nyomon lehetett követni a gép útját, s a szervezők azt remélik, hogy a siker újabb lendületet ad majd a megújuló energiák felhasználásának.
0 Megjegyzések