Budapest - A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése miatt 25 millió forintra bírságolta a Vodafone távközlési szolgáltatót - közölte a versenyfelügyeleti hatóság pénteken az MTI-vel.
A GVH megállapította, hogy 2012 májusában és júniusában lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és a "BlackBerry" kampányában a Vodafone megtévesztette a fogyasztókat, mert nem hívta fel a figyelmet arra, hogy a jutalom percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van, a BlackBerry kampányban pedig elhallgatta, hogy az ingyenes percek csak a hálózaton belüli belföldi hívásokra érvényesek.
A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom - jutalom percek, jutalom SMS vagy jutalom net - közül választhattak a fogyasztók. A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak.
A közlemény szerint a fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a jutalom percek szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.
A cég a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra fizettek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap - ismertette a GVH.
A hivatal a 25 millió forintos bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást - olvasható a közleményben.
A GVH megállapította, hogy 2012 májusában és júniusában lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és a "BlackBerry" kampányában a Vodafone megtévesztette a fogyasztókat, mert nem hívta fel a figyelmet arra, hogy a jutalom percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van, a BlackBerry kampányban pedig elhallgatta, hogy az ingyenes percek csak a hálózaton belüli belföldi hívásokra érvényesek.
A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom - jutalom percek, jutalom SMS vagy jutalom net - közül választhattak a fogyasztók. A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak.
A közlemény szerint a fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a jutalom percek szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.
A cég a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra fizettek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap - ismertette a GVH.
A hivatal a 25 millió forintos bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást - olvasható a közleményben.
0 Megjegyzések