Sajtóhírek szerint elismerte felelősségét annak a hibridvonatnak a vezetője, mely szerdán nagy sebességgel kisiklott a Santiago de Compostela-i pályaudvartól négy kilométerre. A balesetnek 79 halálos áldozata van. Az 52 éves férfit gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolják.
MTI - Sajtóértesülések szerint elismerte a gondatlanságot a 79 halálos áldozatot követelő, szerdai vonatszerencsétlenség okozásával vádolt spanyol mozdonyvezető. Az eljárást gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával folytatják ellene, ennek ellenére feltételesen szabadlábra helyezték.
Az 52 éves Francisco José Garzónt a hét végén engedték ki a kórházból, ahol könnyebb sérülésekkel ápolták. A megbilincselt mozdonyvezetőt vasárnap este a szerencsétlenség helyszínén, Santiago de Compostelában egy vizsgálóbíró kihallgatta. A több mint egy órán át tartó kihallgatáson igazságügyi forrásokra hivatkozó, éjszakai médiajelentések szerint a mozdonyvezető elismerte, hogy gondatlanul cselekedett. A kórházban még nem volt hajlandó vallomást tenni.
A Renfe spanyol állami vasúttársaság kisiklott mozdonya, mielőtt elszállítják a spanyolországi Santiago de Compostelából.(MTI/AP Photo/Lalo R. Villar)
A bírói kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték a mozdonyvezetőt, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.
Francisco José Garzónnak ugyanakkor hetente jelentkeznie kell a hatóságoknál, az ország területét hat hónapon keresztül hatósági engedély nélkül nem hagyhatja el, és vezetői engedélyét ugyanilyen időtartamra bevonták.
A tartomány hatóságai vasárnap jelentették be, hogy meghalt a vonatszerencsétlenségben megsérült egyik utas, ezzel 79-re emelkedett a halálos áldozatok száma. Az áldozatok emlékére hivatalos gyászszertartást rendeznek hétfő este a helyi katedrálisban.
A sérültek közül hetvenen vannak kórházban, és 22-nek válságos az állapota. Két gyerek is van köztük.
Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy rendkívül éles kanyarban. A sebességét tekintve a hagyományos és a szupergyors közötti, úgynevezett hibridvonat egy nagysebességű közlekedésre alkalmas vonalon haladt óránkénti 190 kilométerrel, noha az adott szakaszon 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben.
A tartományi közlekedési miniszter közben visszautasította a szakszervezetek, valamint egyes médiumok, továbbá néhány mozdonyvezető azon állítását, hogy a biztonsági rendszer az adott szakaszon nem működött megfelelően. Ana Pastor azt hangoztatta, hogy a rendszer teljes mértékben megfelel a spanyol, illetve az európai szabványoknak. "Az alkalmazottaknak azonban szintén be kell tartaniuk az előírásokat" - tette hozzá.
Az 52 éves Francisco José Garzónt a hét végén engedték ki a kórházból, ahol könnyebb sérülésekkel ápolták. A megbilincselt mozdonyvezetőt vasárnap este a szerencsétlenség helyszínén, Santiago de Compostelában egy vizsgálóbíró kihallgatta. A több mint egy órán át tartó kihallgatáson igazságügyi forrásokra hivatkozó, éjszakai médiajelentések szerint a mozdonyvezető elismerte, hogy gondatlanul cselekedett. A kórházban még nem volt hajlandó vallomást tenni.
A Renfe spanyol állami vasúttársaság kisiklott mozdonya, mielőtt elszállítják a spanyolországi Santiago de Compostelából.(MTI/AP Photo/Lalo R. Villar)
A bírói kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték a mozdonyvezetőt, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.
Francisco José Garzónnak ugyanakkor hetente jelentkeznie kell a hatóságoknál, az ország területét hat hónapon keresztül hatósági engedély nélkül nem hagyhatja el, és vezetői engedélyét ugyanilyen időtartamra bevonták.
A tartomány hatóságai vasárnap jelentették be, hogy meghalt a vonatszerencsétlenségben megsérült egyik utas, ezzel 79-re emelkedett a halálos áldozatok száma. Az áldozatok emlékére hivatalos gyászszertartást rendeznek hétfő este a helyi katedrálisban.
A sérültek közül hetvenen vannak kórházban, és 22-nek válságos az állapota. Két gyerek is van köztük.
Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy rendkívül éles kanyarban. A sebességét tekintve a hagyományos és a szupergyors közötti, úgynevezett hibridvonat egy nagysebességű közlekedésre alkalmas vonalon haladt óránkénti 190 kilométerrel, noha az adott szakaszon 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben.
A tartományi közlekedési miniszter közben visszautasította a szakszervezetek, valamint egyes médiumok, továbbá néhány mozdonyvezető azon állítását, hogy a biztonsági rendszer az adott szakaszon nem működött megfelelően. Ana Pastor azt hangoztatta, hogy a rendszer teljes mértékben megfelel a spanyol, illetve az európai szabványoknak. "Az alkalmazottaknak azonban szintén be kell tartaniuk az előírásokat" - tette hozzá.
0 Megjegyzések