Az európai utasok kétharmada nem is gondol arra, hogy tömegközlekedésre váltott jegyével bizonyos jogok illetik meg, amelyek figyelembe vétele a szolgáltató kötelessége, ezért az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatósága (DG MOVE) kampányt indított az utazóközönség tudatosságának növelése.

MTI - A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden az MTI-vel közölte: a magyar légi utasok 78 százaléka nincs tisztában a repüléssel kapcsolatos jogaival, ez az arány a második legmagasabb Európában. Ezért az NFH szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (ECC) szerdán, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren tart információs napot.
 
A budapesti információs nap felhívja a figyelmet arra, hogy a repülőgépes utazáskor milyen jogok illetik meg az utasokat - az állampolgárságtól és a járatot üzemeltető cég székhelyétől függetlenül -, illetve milyen lépéseket tehet és kihez fordulhat a károsult.