Májusban húsz év óta a legkevesebb személygépkocsi kelt el Európában. Az Automotive News, az egyik legnagyobb amerikai autós újság felmérése szerint ugyanakkor 6 országban, így Magyarországon is sikerült növelni az eladásokat. 

Hazánkban mintegy 10 százalékkal több új autó talált gazdára májusban, mint egy évvel korábban, vagyis több mint 5 ezer autót értékesítettek a márkakereskedésekben. Szakemberek szerint, ha a tendencia folytatódik, akkor az a GDP-t is kedvezően befolyásolhatja. 

2013-ra 58 ezer új autó eladásával számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. A 2000-es évek közepén 200 ezer autót is eladtak a kereskedések, de a válság alatti évekhez képest ez így is komoly javulást jelent.

Nyilvánvalóan több ok szerepet játszhat ebben, elsősorban a céges autóflották cseréje a legjelentősebb. A magánpiac még nem nagyon lendült fel. Mi azt reméljük, ha a gazdaság beindul, akkor ez a fejlődési pálya a továbbiakban is fenntartható – közölte Erdélyi Péter ügyvezető elnök. 
 
A Híradó által megkérdezett autókereskedő szerint több mindennel is növelni lehetne az újautó-eladásokat. Az elmúlt években a magyar autók átlagéletkora jelentősen megnőtt, és nagy kényszer mutatkozik gazdaságos üzemű gépkocsik iránt. Amennyiben az állam támogatná a régi autót lecserélését, nevezhetjük azt roncsprémiumnak vagy bármilyen támogatásnak, az ösztönző lehetne – mondta Ormos István, a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója. 

Emellett egy kiszámítható, biztonságos hitelkonstrukció is jelentősen segíthetné azt, hogy a régiek helyett egyre több új autó közlekedjen az utakon – tette hozzá.