A vendéglátóegységeket és a taxisokat ellenőrzi elsősorban az idei szezonban a fogyasztóvédelem. 

Az utóbbi időben számos olyan panasz érkezett a hatósághoz, miszerint visszaélések történnek a külföldiekkel szemben – jelentette ki Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője az M1 Ma reggel című műsorában. Ez nemcsak a vendéglátóegységekre igaz, hanem a taxiszolgáltatásra is. Ezért fontos, hogy a felügyelőink idegen nyelven is elvégezzék a próbavásárlásokat – tette hozzá. 


Beszélt arról is hogy ebben az időszakban megnő a rendezvények száma, megjelennek az ugrálóvárak, csúszdák és óriáskerekek. Ezek üzemeltetésének azért vannak feltételei – mondta a szóvivő. Megemlítette: a nyáron körülbelül 400 kollégájuk fog ellenőrzéseket végezni. Igyekeznek elsősorban az idegenforgalmi szempontból frekventált helyekre eljutni. 

Fülöp Zsuzsanna csütörtökön azt is elmondta: vendéglátó-ipari egységeknél elsősorban az ártájékoztatásra, nyugtaadásra koncentrálnak, további cél a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kiszűrése. A fesztiválokon, rendezvényeken vizsgálják a mutatványos berendezések működtetésére szóló szigorú előírás betartását, a szükséges dokumentációk meglétét. A NFH szóvivője beszámolt róla, hogy a nyári főszezont megelőzően ellenőrizték a gyermekek biztonságával összefüggő termékeket, köztük a gyermek- és babaápolási kozmetikumokat, a fürdő- és lövedékes játékokat, a babákat, a gördeszkákat.
A vizsgálati eredményekkel kapcsolatban Fülöp Zsuzsanna elmondta, hogy a gyermekápolási kozmetikumok kiváló minősítést kaptak, 21 termékmintából valamennyi megfelelt az előírásoknak. A gördeszkáknál továbbra is tájékoztatási hiányosságok vannak a biztonsággal, védőeszközök szükségességével kapcsolatban. A lövedékek, vízi játékok és babák kémiai összetételének vizsgálata negatív eredményt hozott, jellemzően a lágyító anyag megengedett mennyiségét lépték túl. A fogyasztók tájékoztatását továbbra is kiemelten kezelik, az idén a legnagyobb fesztiválokon információs standdal lesznek jelen a fogyasztóvédők, továbbá kiadják a turistáknak szóló angol és magyar nyelvű fogyasztóvédelmi kalauzt - mondta a szóvivő. 

A kiemelkedően összegű éttermi számlákkal összefüggő kérdésre válaszolva Fülöp Zsuzsa közölte, hogy a hatóság azt ellenőrzi, megfelelő volt-e a tájékoztatás. Volt rá eset, hogy a fogyasztó már a bejáratnál meggyőződhetett az ital magas áráról, így eldönthette, igénybe veszi-e a szolgáltatást - tette hozzá.