Lecseréli logóját a Coca-Cola egész Európában. Persze nem örökre válik meg az ikonikus jeltől, de májustól augusztusig hazai keresztnevekkel és becenevekkel helyettesíti a feliratot a palackokon és a dobozos üdítőkön a címke egyik oldalán.
A márka eddig is ismert volt meglepő lépéseiről. 1928-tól a legrégebbi szponzora az újkori olimpiai játékoknak. A világon először kért fel ismert embert arra, hogy egy márka reklámarca legyen, és ez a cég szerepeltetett először színes bőrű embereket reklámjaiban. Közkedveltségének köszönhetően az első termék volt, amelyik megjelent az amerikai Time magazin címlapján.
A május 8-án 127. születésnapját ünneplő Coca-Cola most ismét nagyot lép előre. A világmárkák közül először vállalta fel, hogy márkanevét a fogyasztói nevére cseréli fel a boltokban kapható termékei csomagolásának egyik oldalán, egész Európában. Ez azért is nagy döntés, mert a titkos receptúra mellett a logo és márkanév képviseli a legnagyobb értéket a vállalat számára. Az elmúlt egy és negyed évszázadban ez az első alkalom, hogy ekkorát változtattak a termékek megjelenésén.
A legnépszerűbb magyar keresztnevek országszerte a Coca-Cola, a Coca-Cola light és a Coca-Cola Zero 0,5 literes palackjain jelennek meg. Emellett becenevekkel ellátott palackok is készülnek félliteres, valamint 1 és 2 literes kiszerelésekben. A 0,33 literes dobozon hat, általános használatú gyűjtőnévre, illetve közkedvelt becenévre cserélik a sajátjukat.
„Egy ilyen lépést csak egy olyan márka tehet meg, amelyiknek a termékét akár márkanév nélkül is felismerik a vásárlók, és amelynek hosszú időre visszanyúló személyes kapcsolata van a fogyasztóival. A Coca-Cola egyértelműen ilyen márka” – mondta Ferencz Enikő, My Coke szenior aktivációs menedzser. „Elsőként 2011-ben, Ausztráliában indítottunk egy hasonló kampányt, amely rendkívül sikeres volt. Azt szerettük volna, hogy a Magyarországon élő fiatalok arcán is viszontláthassuk azt a boldog mosolyt, amit egy saját, vagy barátjuk, családtagjuk nevével ellátott palackból közösen elfogyasztott Coca-Cola csal az arcukra.”
A Magyarországon forgalomba kerülő félliteres palackokon a 13 és 30 év közötti fiatalok körében leggyakoribb 150 keresztnevet találhatjuk majd meg, mint például Tamás, Miklós vagy Eszter és Vera. A neveket az aktuális névadási statisztikák alapján válogatták össze, hogy minél többen megtalálhassák a nevükre szóló üdítőt. A nevekkel ellátott palackokat folyamatosan helyezik ki a boltokba, így aki májusban nem találja meg a sajátját, annak érdemes a későbbiekben is keresgélnie a polcokon.
0 Megjegyzések