Az Y generációs dolgozó mégsem csak az online kommunikáció bűvkörében él.

A PWC friss globális NextGen felmérése, amelyet a University of Southern California és a London Business School bevonásával végeztek, több újdonságra is fényt derített az Y generációs dolgozók viselkedésével kapcsolatban. 

A PWC számára a kutatás időszerűségét az jelentette, hogy 180 ezer fős munkavállalói gárdájuk kétharmada már ma is az Y generációt képviseli, három év múlva pedig már 80% ebbe a korcsoportba fog tartozni.

A felmérés során 40 ezer munkatársukat kérdezték meg online kérdőívvel, 300 interjút és 30 fókuszcsoportos vizsgálatot végeztek. Az összehasonlításokhoz pedig egy szűkebb körre is ráirányították a reflektort: 9120 fiatal és 4030 idősebb kolléga válaszait vizsgálták meg, akik hasonló beosztási szinten dolgoznak (seniorok és menedzserek).

Nincs akkora különbség a generációk között

A kutatás alapján több, korábban igaznak hitt sztereotípia nem bizonyult valóságosnak. A fiatal generációra nem igaz, hogy kevésbé lenne elkötelezett a munkája iránt, mint az idősebbek, és az sem felel meg a valóságnak, hogy minden esetben az elektronikus kommunikációt preferálják. A karrierjükkel kapcsolatban például szívesebben társalognak feletteseikkel személyesen.
A megtartó tényezők hasonlóak minden generációnál, de a relatív fontosság eltér. Az 1980 előtt születetteknek fontosabb a kontroll a saját munkájuk felett, a fejlődési lehetőségek és a fizetéssel való elégedettség. Az 1980 utáni generációnak lényegesebb a csapatkohézió, támogatás és elismerés a vezető részéről, valamint a rugalmasság.

A rugalmasságért áldoznánk a legtöbbet

Az Y generációsoknak, ahogy ezt már más kutatásokból tudjuk, nagyon fontos a munka-magánélet egyensúlya, és nem akarják feláldozni magukat a munka oltárán (71%). Ebben a tekintetben sem térnek el jelentősen az idősebb kollégáktól, akik 63%-a nyilatkozta ugyanezt.

Forrás: profession.hu