Mindannyiunk érdeke, hogy minél jobb körülmények között tanulhassanak a gyermekek - mondta az M1 reggeli műsorában a köznevelésért felelős helyettes államtitkár.

MTI - Szerdán vette át mandátumát az új köznevelésért felelős helyettes államtitkár. Sipos Imre 24 évet dolgozott pedagógusként, ebből több mint 14 évet intézményvezetőként, néhány hónapot pedig tankerületi vezetőként. Korábban úgy nyilatkozott: azt az intenzív jogalkotási, jogszabályozási folyamatot szeretné folytatni, amit elkezdtek a tárcánál, nézete szerint persze  finomhangolásokra is szükség van.

A hangsúlyt a jogszabályalkotás és a jogalkalmazás egymáshoz való közelítésére kellene helyezni – magyarázta az M1 Ma reggel című műsorában a helyettes államtitkár, hozzátéve: ez a legtöbb esetben eddig is megvalósult. A közoktatási törvény meghatározta a megújítási folyamatot, kijelölte a feladatokat, ezek végrehajtását folytatni kell – fogalmazta meg.

Sipos Imre hangsúlyozta: fontos, hogy megvalósuljanak az egységes eljárásrendek a rendszerben. „Ha egy tanuló bemegy egy intézménybe, és ott valamilyen ügyet intéz, akkor egységes eljárásokkal találkozzon az ország bármelyik pontján” – magyarázta. A magyar köznevelés a gyerekekről szól, mindannyiunk érdeke, hogy minél jobb körülmények között tanulhassanak – tette hozzá.

Az államtitkár beszélt a pedagógustársadalom megítéléséről is. Állítása szerint a pedagógusok megbecsülése közös felelősség, ám ebben a magának a pedagógustársadalomnak is sok teendője van. Kiemelten kell hangsúlyozni, hogy mennyire fontos feladatot végeznek a pedagógusok – jelentette ki. Be kell mutatni a pozitív példákat, a tehetségeket, a kiemelkedő eredményeket kommunikálni kell, és be kell mutatni azokat a pedagógusokat, akik ott vannak a diákok mögött és támogatják őket – közölte.

Arra a felvetésre, hogy szeptembertől ellenőrök járják majd az iskolákat, úgy reagált: iskolában nem szerencsés ezt a kifejezést használni. Egy olyan szaktanácsadói és tantárgygondozói rendszer kidolgozása a cél, amely segít azokon a pedagógusokon, akiknek erre szükségük van – jegyezte meg. Emlékeztetett rá: ezzel párhuzamosan indulhat az intézmények szakmai ellenőrzése is, ezt a külső kontrollt pedig a pedagógusok is igénylik – tette hozzá.