A világ egyik legkeresettebb szopránja, a francia Patricia Petibon lép fel hétfőn este a Müncheni Kamarazenekarral a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) keretében.
A műsor Mendelssohn h-moll vonósszimfóniájával kezdődik és elhangzik Verdi e-moll vonósnégyesének kamarazenekari változata. Az énekesnő a száz éve született brit zeneszerző, Britten Les Illuminations – Színvázlatok című darabjában lép pódiumra, és bemutatva barokk repertoárját Purcell Dido és Aeneas című operájából Dido búcsúját énekli - közölte a BTF sajtóirodája az MTI-vel.
Az 1950-ben alapított Müncheni Kamarazenekar nemcsak régi- és romantikus zenét játszik, hanem hangsúlyos a kortárs repertoárja is, Johann Sebastian Bach alkotásai mellett gyakran megszólaltatják Amadeus Hartmann, Sofia Gubaidulina, Anton Webern, Tigran Mansurian, Giacinto Scelsi, Barry Guy, Thomas Larcher, Valentin Szilvesztrov és a Németországban élő Illés Márton kompozícióit. Az együttes művészeti vezetője Alexander Liebreich.
Patricia Petibon a William Christie és a Les Arts Florissant által indított barokk felfedezésekben, főként a francia Rameau életművének feldolgozásában tűnt fel. A Gáláns Indiák című Rameau-operában magas fokú zeneiségével, játék- és mozgáskultúrájával is kiemelkedett. Már gyermekkorában is sokféle művészeti ág iránt érdeklődött a képzőművészettől a zenéig, zongoratanulmányai után kezdett énekelni a Párizsi Konzervatórium mestere, Rachel Yakar irányításával.
1996-ban az Opéra National de Paris-ban szintén Rameau-műben, az Hippolytus és Ariciában debütált, majd sorra elénekelte a fontos lírai koloratúr szerepeket, Blondét Mozart Szöktetés a szerájában, Norinát a Don Pasqualéban. Fokozatosan tért át drámaibb művekre, de még mindig lírai szerepekben. Emlékezetes alakítást nyújtott Zerbinettaként Richard Strauss darabjában, az Ariadne Naxosban címűben, játszotta Giuniát a Lucio Sillában(Mozart), Angelicát Haydn Orlando Paladinójában.
Genfben a Hoffmann meséiben a daljáték mindegyik hősnőjét, Olympiát, Antóniát, Giuliettát és Stellát is ő formálta meg ugyanabban az előadásban. 2010 nyarán Salzburgban az operairodalom egyik legnehezebb szerepében, Alban Berg Lulujának címszerepében mutatkozott be sikerrel.
Petibon dal- és oratóriuménekesként is elismert, a koncertprogram ízelítő sokrétű tehetségéből.
A műsor Mendelssohn h-moll vonósszimfóniájával kezdődik és elhangzik Verdi e-moll vonósnégyesének kamarazenekari változata. Az énekesnő a száz éve született brit zeneszerző, Britten Les Illuminations – Színvázlatok című darabjában lép pódiumra, és bemutatva barokk repertoárját Purcell Dido és Aeneas című operájából Dido búcsúját énekli - közölte a BTF sajtóirodája az MTI-vel.
Az 1950-ben alapított Müncheni Kamarazenekar nemcsak régi- és romantikus zenét játszik, hanem hangsúlyos a kortárs repertoárja is, Johann Sebastian Bach alkotásai mellett gyakran megszólaltatják Amadeus Hartmann, Sofia Gubaidulina, Anton Webern, Tigran Mansurian, Giacinto Scelsi, Barry Guy, Thomas Larcher, Valentin Szilvesztrov és a Németországban élő Illés Márton kompozícióit. Az együttes művészeti vezetője Alexander Liebreich.
Patricia Petibon a William Christie és a Les Arts Florissant által indított barokk felfedezésekben, főként a francia Rameau életművének feldolgozásában tűnt fel. A Gáláns Indiák című Rameau-operában magas fokú zeneiségével, játék- és mozgáskultúrájával is kiemelkedett. Már gyermekkorában is sokféle művészeti ág iránt érdeklődött a képzőművészettől a zenéig, zongoratanulmányai után kezdett énekelni a Párizsi Konzervatórium mestere, Rachel Yakar irányításával.
1996-ban az Opéra National de Paris-ban szintén Rameau-műben, az Hippolytus és Ariciában debütált, majd sorra elénekelte a fontos lírai koloratúr szerepeket, Blondét Mozart Szöktetés a szerájában, Norinát a Don Pasqualéban. Fokozatosan tért át drámaibb művekre, de még mindig lírai szerepekben. Emlékezetes alakítást nyújtott Zerbinettaként Richard Strauss darabjában, az Ariadne Naxosban címűben, játszotta Giuniát a Lucio Sillában(Mozart), Angelicát Haydn Orlando Paladinójában.
Genfben a Hoffmann meséiben a daljáték mindegyik hősnőjét, Olympiát, Antóniát, Giuliettát és Stellát is ő formálta meg ugyanabban az előadásban. 2010 nyarán Salzburgban az operairodalom egyik legnehezebb szerepében, Alban Berg Lulujának címszerepében mutatkozott be sikerrel.
Petibon dal- és oratóriuménekesként is elismert, a koncertprogram ízelítő sokrétű tehetségéből.
0 Megjegyzések