
Frissítő, szállás, kártérítés és kötelező utastájékoztatás. Néhány példa arra, mit várna el az Európai Unió a magyar távolsági busztársaságoktól, ha sokat késik vagy kimarad egy járat. A magyar Volántársaságok az elvárások mintegy kétharmada alól ideiglenes mentességet kaptak, mert még nem tudják teljesíteni ezt a szolgáltatási színvonalat - ismertette az M1 Híradója.
A riportban elhangzott, hogy az utasok sokszor panaszkodnak a szolgáltatások színvonala miatt. A Híradónak az egyik utas elmondta, hogy sokszor nincs fűtés a buszokon, és több órát utazni kabátban nem a legkellemesebb dolog. Elmesélte azt is: előfordult, az egyik busz nem várta meg a csatlakozást, így egyik hozzátartozójának kellett őt hazavinnie, ami egy órás autóutat jelentett neki.
Márciustól a vonatokra és repülőkre vonatkozó uniós előírást kiterjesztették a buszokra is, így elvileg kártérítést kérhetnének az utasok, ha késnek vagy kimaradnak a járatok. A busztársaságok kötelessége lenne szállást biztosítani, ha minimum 3 órás utazást töröltek. Ha pedig hosszabb útra másfél órás késéssel indulnak, akkor szendvicset, frissítőt kellene biztosítani.
Ebben és 16 másik előírásban azonban mentességet kapott a kormány. A Híradó megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium válaszában úgy reagált: a követelményeket a fejlettebb infrastruktúrával rendelkező és sokkal több pénzből gazdálkodó nyugat-európai szolgáltatókra szabták, Magyarország ezért széles körben élt a mentesség lehetőségével.
Így a távolsági buszjáratokra vonatkozó utasjogi irányelvek alól, 2017 márciusáig kapott mentességet Magyarország.
0 Megjegyzések