A Magyar Fejlesztési Bank megnyitotta a hitelforrásokat a buszbeszerzésre. A buszgyártásban érdekelt cégek a jövő héten találkoznak egymással, hogy áttekintsék, milyen piaci lehetőségeik vannak februárban megkötött Rába-Volvo megállapodás után.
A Csaba Metál Zrt. teljes egészében hazai fejlesztésű járművét mutatta be az M1 híradójában a cég kereskedelmi igazgatója. Ez az első magyar autóbusz, amelyik megkapta a Magyar Termék Nagydíjat, Cipruson, Görögországban és Magyarországon is adtak el már belőle. Tarsoly Károly elmondta: az autóbusz magyar emberek által tervezett, és gyártott autóbusz, értékének 70 százaléka magyar beszállítóktól, magyar gyártóktól is származik.
Előfordul, hogy a külföldön gyártott buszokba is magyar alkatrészeket szerelnek, ilyen a hamarosan Budapesten forgalomba álló Mercedes Citaro.
A Rába és a svéd Volvo február közepén írt alá együttműködési megállapodást, így a legfejlettebb technológiákkal kezdődhet buszok gyártása Magyarországon.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a hazai igények kielégítése után exportálni is lehet majd az itthon készült buszokat.
"Meggyőződésem, hogy a magyar külkereskedelem az elmúlt évtizedekben is, jelenleg is, és a jövőben is alkalmas lesz arra, hogy erre a pár száz darabra találjon külföldi vevőt, külföldi városokat” mondta Fónagy János.
Magyarország autóbusz-állománya folyamatos cserére szorul. A belső piac évente hozzávetőlegesen 500 autóbuszt tud vásárolni, a cél az, hogy legfeljebb 6-7 éves buszok fussanak az utakon.
A Csaba Metál Zrt. teljes egészében hazai fejlesztésű járművét mutatta be az M1 híradójában a cég kereskedelmi igazgatója. Ez az első magyar autóbusz, amelyik megkapta a Magyar Termék Nagydíjat, Cipruson, Görögországban és Magyarországon is adtak el már belőle. Tarsoly Károly elmondta: az autóbusz magyar emberek által tervezett, és gyártott autóbusz, értékének 70 százaléka magyar beszállítóktól, magyar gyártóktól is származik.
Előfordul, hogy a külföldön gyártott buszokba is magyar alkatrészeket szerelnek, ilyen a hamarosan Budapesten forgalomba álló Mercedes Citaro.
A Rába és a svéd Volvo február közepén írt alá együttműködési megállapodást, így a legfejlettebb technológiákkal kezdődhet buszok gyártása Magyarországon.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a hazai igények kielégítése után exportálni is lehet majd az itthon készült buszokat.
"Meggyőződésem, hogy a magyar külkereskedelem az elmúlt évtizedekben is, jelenleg is, és a jövőben is alkalmas lesz arra, hogy erre a pár száz darabra találjon külföldi vevőt, külföldi városokat” mondta Fónagy János.
Magyarország autóbusz-állománya folyamatos cserére szorul. A belső piac évente hozzávetőlegesen 500 autóbuszt tud vásárolni, a cél az, hogy legfeljebb 6-7 éves buszok fussanak az utakon.
0 Megjegyzések