A Keleti pályaudvar feletti Kerepesi úti felüljáró már veszélyes, felújítása nyáron kezdődik.

A lebontás előtt álló felüljárót százlábú hídként is emlegetik. A becenevet a vasutasoktól kapta, mert az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja.

Elődje, a Keleti pályaudvarra bevezető vágányok felett – több ütemben – 1925-ben épült. Ezen 1970-ig a gödöllői vasút szerelvényei közlekedtek. A II. világháborúban felrobbantott hídrész helyén felépült szerkezet a közúti forgalmat vezette át a Hungária körút felé, a déli oldalon. Az M2-es metró első szakaszának megnyitásával megszűnt a HÉV-forgalom az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között, és a vágányok helyén 1973-ra közúti pálya épült.

Mára azonban mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású szerkezet elavult. A vasúti fejlesztéseket a jelenlegi geometria nem teszi lehetővé, a hídszerkezet leromlott állapota miatt rendszeresen átázik, nem egyszer kisebb híddarabok potyognak a vágányokra, ami állandó veszélyt jelent a vasúti közlekedésre, ezért indokolttá vált egy új, nagyobb nyílású és korszerű híd építése.



A munkák a tervek szerint 2013 nyarán kezdődnek meg, a finanszírozást a Fővárosi Önkormányzat 2013. évi költségvetése biztosítja – közölte a BKK.

Szélesebb lesz

A közúti és vasúti szempontból is forgalmas kereszteződés átépítése komoly kihívást is jelent a forgalom fenntartása mellett zajló munkák miatt.

Elsőként a Keleti pályaudvar felé tartó forgalom által használt híd, majd a déli, Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló szerkezet épül újjá. Az építési sorrend megválasztásában döntő szempont volt, hogy a híd déli oldala szélesebb, ezért az építési ideje alatt három forgalmi sávon lehet fenntartani a Kerepesi út forgalmát.

Az átépítés után az északi híd szélesebb, háromsávos lesz.

Az új híd déli oldalán kétirányú kerékpárút épül, összekötve és folyamatossá téve a régi híd által megszakított kerékpárutat.