Félmillióan kezdtek el sportolni a Médiaunió 2012-es A sport mindenkié! elnevezésű kampányának hatására Magyarországon; a program 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés segítségével hívta fel a figyelmet a mozgás fontosságára. 

A Médiaunió Alapítvány 2012-ben az egyik legnagyobb társadalmi célú kampányt rendezte meg: egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás jelentőségére. A kampány minden célcsoportot igyekezett megérinteni, idősebbeket, fiatalokat, a fővárosban és a vidéken élőket egyaránt - részletezte a szervezet közleménye.

A kampány minden célcsoportot igyekezett megérinteni, idősebbeket, fiatalokat Budapesten, vidéken élőket egyaránt. A kampány közel kétszáz hazai médiumban jelent meg. Három szakaszban zajlott: 2012. április-június, illetve 2012. szeptember-november között minden csatornán futott. Nyáron, a londoni olimpia idején a közszolgálati televízió-csatornákon, az olimpiai közvetítések között találkozhatott a közönség a „szurkolói filmmel”. A nyári időszakban „Sportos csütörtökök” és több száz különböző sport-program várták a sportágakat kipróbálni vágyókat. Az eseményekhez országszerte több százan csatlakoztak.



A kampány során 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés készült, és a magyar lakosság a közterületeken, rádióban és online felületeken is találkozhatott a hirdetésekkel. A tájékoztatásra létrehozott www.sportolnijo.hu oldalon az érdeklődők továbbra is megtalálhatják a hozzájuk legközelebb található sportegyesületeket, klubokat, sportolási lehetőségeket, és megtekinthetik a kampány videóit is.

A Médiaunió Alapítvány felkérésére az Ipsos Zrt. ezer fős mintán felmérést végzett a kampány hatásairól. A mintavétel módja személyes megkérdezés volt, úgynevezett omnibusz-vizsgálat keretében. Az adatgyűjtés ideje: 2012. december 10 - december 20. A minta kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely településtípusa szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve.

Az Ipsos felméréséből kiderül, hogy azok, akik Magyarországon úgy nyilatkoztak, hogy sportolnak, azt legalább hetente egyszer teszik. Riasztó adat, hogy a magyar társadalom 40%-a egyáltalán nem mozog, de figyelembe kell venni, hogy ez a szám az idősebbeket is tartalmazza, akikre sajnos általában nem jellemző, hogy sportos életet élnének.

Závecz Tibor, a kutatás vezetője elmondta: „A felmérés eredményeképpen kijelenthető, hogy fél millió ember volt aki a kampány hatására többet is mozgott, mint korábban. A legkedveltebb sportágak a kedveltség sorrendje szerint: 1. kerékpározás, 2. futás, 3. fitnesz, 4. a foci.” Géczi Tamás, az Ipsos ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „A válaszadók véleményének összegzése alapján elmondható, hogy 2.5 millió ember számára mondható emlékezetesnek „A sport mindenkié!” kampány.”

A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma és Elnöksége ezúton mond köszönetet az Ipsos-nak a felmérés elkészítéséért, valamint támogatóinak, a MOB-nak és az E-on Hungáriának, valamint a közreműködő ügynökségeknek és valamennyi médiumnak, amely felületet biztosított a kampányhoz.



Miért sportoljak?

A kampány honlapján a következőket olvashatjuk a mozgás fontosságáról:

„Közismert, hogy a sport örömforrás. A mozgás örömét valamennyi egészséges ember megtapasztalja, de emiatt játszanak a gyerekek mozgásos játékot, mert élvezik a testi ügyességet. Így mi felnőttek is megérezzük a mozgás feszültségoldó hatásait is. Szánjuk egészségünkre hetente a 168 órából testedzésre 3x1 órát, vagy naponta félórát. Tapasztaljuk, érezzük meg, hogy a jó közérzet, az egészség elmaradhatatlan kelléke a rendszeres testedzés, a sportolás.” - Monspart Sparolta

Rendszeresen sportolni, mozogni – egyszerűbb, mint gondolnád

Rengeteg olyan akadály lehet, amely megnehezíti a sportolás elkezdését vagy szokássá válását. Ezek között belső akadályok, hiedelmek is lehetnek („nem fogom bírni”, „nem nekem való”, „kinek van rá ideje?”, „többet árt az egészségnek, mint használ”, „drága”, „nehéz megszervezni”, stb.), amelyek hatására úgy tűnik, hogy a rendszeres mozgás „bonyolult dolog”. Ezért közelebb kell hozni az emberek mindennapi életébe az egészséges életmód előnyeit, hatásait, hasznosságát, s érzékeltetni kell, hogy az egészséges életmód nem valami egzakt, bonyolult, megvalósíthatatlan feladat.



A mozgás az egyik legjobb örömforrás

Az emberek gyakran büntetésként élik meg, hogy mozogniuk kell, pedig néhány alkalom után megéreznék, hogy a mozgás örömöt okoz, felszabadít, már azonnali hatásként is oldja a stresszt! Bizonyított tény, hogy aki rendszeresen mozog, boldogabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érzi magát, és önbizalma is nő! („Nem vagy jól? Sportolj!”; „A sport egy lehetőség, élj vele”)

A testmozgás a legjobb orvosság

Az emberi szervezet valójában úgy épül fel, hogy egy mozgásban gazdag életmódot szolgáljon. A „civilizációs” megbetegedések kialakulásának kockázatát fokozza a nem megfelelő táplálkozás, a krónikus stressz és az elegendő testmozgás hiánya!



A sportolásra is rá lehet szokni” – „Legyen a sport a szenvedélyed!

A szokások automatikusan működnek, és rengeteg időt töltünkszokásainkkal. Ezek között lehetnek egészségünkre hasznos és káros szokások egyaránt. A szokások megváltoztatása nem egyszerű feladat – a legtöbbször egy szokás egy másikra cserélhető. Az új szokásnak is „helyet kell csinálni”, időben, energiában, figyelemben – ez legtöbbször más tevékenységek (szokások) csökkentésével, leépítésével lehet.

Közös mozgás – erősebb barátság

A közös sportolás lehetőség a rendszeres találkozásra. A sport, az egészség a közösség és a jövő mindenkinek fontos érték legyen. Olyan élethelyzetben, amikor hirtelen mindenre „kevesebb az idő” (munkába állás, gyermek születése stb.; elsőként említett célcsoport), a rendszeres sport és a barátokkal való találkozás is veszélybe kerül. A kettőt össze lehet hozni, s így mindkettőt meg lehet menteni.

VIDEÓK: