Az Amazon Coins rendszer segítségével a társaság megkönnyítené az alkalmazások, a játékok és a játékokon belüli extra tartalmak megvásárlását. Az új szolgáltatásból a szoftverfejlesztők profitálhatnak. 

Az e-kereskedelmi cég bejelentette, hogy májusban bevezeti saját virtuális fizetőeszközét, amelynek neve Amazon Coins. Egy coins egy amerikai centnek felel meg. A virtuális pénz nem csak arra ösztönözheti majd a Kindle Fire táblagépek tulajdonosait, hogy még több programot és játékot vásároljanak, hanem az utóbbi termékeken belül akár különböző extrákhoz és előnyökhöz is hozzájuthatnak.

Eddig csak bankkártyát lehetett a Kindle Fire tabletekhez kötni, ezzel lehetett vásárolni az Amazon alkalmazásboltjában. A cég induláskor több tízmillió Coint oszt szét a felhasználók között, hogy ezzel is segítse a virtuális pénz elterjedését. A felhasználók ezeket ugyanúgy költhetik majd el, mint a hagyományos pénzt, a fejlesztők pedig semmit nem látnak majd a változásból, hiszen hozzájuk ugyanúgy valódi pénz jut majd a vásárlások után.

Az Amazon kereskedőház is csatlakozott a saját fizetőeszközt kiadó cégekhez. Az Amazon Coinnal először csak a Kindle Fire táblagépet birtoklók fizethetnek internetes tartalmakért, de a szakértők már most a bejelentés után is azt várják tőle, hogy az lesz a digitális zsebpénz.



A rendszer lényege

Egy Amazon Coin egy centet ér, vagyis a 0,99 centes alkalmazásokat 99 Coinért lehet majd megvenni. A fejlesztők azt tapasztalják, hogy az Amazon tabletjének felhasználói többet költenek, mint a PlayStore-t használók. A virtuális pénz bevezetésével a szülők problémája is megoldódik, akik eddig nem engedték gyereküknek alkalmazások vásárlását, vagy az alkalmazáson belüli költést, az új rendszerrel azonban követni tudják az aktivitást, hiszen csak néhány virtuális pénzérmét kell a gyerek rendelkezésére bocsátani.

Az új rendszernek két előnye lesz. Az egyik, hogy a szülők bizonyos összeghez juthatnak, amit átadhatnak majd a gyermekeiknek, hogy ők alkalmazásokat és játékokat vehessenek anélkül, hogy ezzel kapcsolatban mindig engedélyt kellene kérniük. A szülők meghatározhatnak egy keretösszeget, amivel a csemetéjük rendelkezhet. A másik előny pedig az, hogy eltűnik vagy háttérbe szorul a "sokat költöttem" érzés. 299 coins komoly összegnek tűnik, de mégis játékpénz, míg a 2,99 dollár valódi kiadás.

Paul Ryder, a társaság játékokért és szoftverekért felelős alelnöke kiemelte: újabb út és mód nyílik arra, hogy a fejlesztők még több ügyfelet érhessenek el. Az Amazon Coins rendszere segítségével a felhasználók különböző programokat vásárolhatnak a Kindle Fire készülékeikhez. A virtuális fizetőeszköz tehát elsősorban a fejlesztőknek segít abban, hogy növelhessék a bevételeiket. Mindebből természetesen a vállalat is profitál majd, hiszen az alkalmazások eladásából származó bevételek 30 százaléka őt illeti, ráadásul a szoftverkészítőket is jobban magához láncolhatja.

Más állítások szerint elképzelhető az is, hogy az Amazon Coin rendszert nyitottabbá teszik a jövőben annál, amit most bejelentettek. Ha nem csak a cég saját eszközeiben lehet fizetni az új virtuális pénzzel, úgy a Google bevételeinek egy részt tudná átcsatornázni magához az Amazon. Ráadásul az egy tranzakcióval megvásárolt Coinokat a felhasználók valószínűleg nem egyszerre fogják elkölteni, így az Amazonnál előbb-utóbb komoly pénztartalék halmozódhat fel.

A megoldás hasonlít a Facebook Credits rendszeréhez. Eleinte kizárólag amerikai felhasználók használhatják a szolgáltatást, az még egyelőre kérdéses, hogy az ajánlat Európában elérhető lesz-e és ha igen, mikor. A Next Web internetes híroldal szerint néhány appfejlesztőnek már most is több bevételt hoz az Amazon androidos programboltja, mint a hivatalos Google Play üzlet. Ha ezt a trendet erősíteni fogja a Coin bevezetése, a cég szoftverboltja tovább erősödhet.

Virtuális pénz

A virtuális pénzek gondolata nem új, ráadásul részben a felhasználók teremtették meg rá az igényt. Kezdetben a többjátékos MMORPG-kben például nem feltétlenül volt lehetőség arra, hogy valódi pénzért virtuális fizetőeszközt vegyen a játékos. Aki gazdag akart lenni, annak meg kellett küzdenie érte. Hamarosan azonban kialakult a virtuális feketepiac a maga átváltási számaival, és aranygyűjtésre - szakszóval farmolásra - toborzott bérjátékosaival.

Az alkalmi játékosokat célzó programok pedig gyakran úgy indulnak, hogy engedélyezték bennük a virtuális valuták kereskedelmét. Azok a játékosok, akik nem akarnak órákat unalmas feladatokkal tölteni, megvehetik a gyorsabb fejlődés, az élvezetesebb fejlődés lehetőségét. Az ilyen játékok legkomolyabb bevételi forrása lehet a virtuális pénz kereskedelme, a játékosok pedig súlyos havi ezreseket tudnak elkölteni virtuális javakra.

Az igazán merész játékok, ilyen például az EVE Online űrstratégia, minden gazdasági trükköt a játékosok rendelkezésére bocsátanak. A játék Interstellar Kredit (ISK) nevű fizetőeszközével az EVE havidíját is ki lehet egyenlíteni, ezért a különösen jó játékosoknak egy fillérnyi valódi pénzt sem kell a hobbijukra költeni. A különböző virtuális gazdaságok azonban jellemzően még nincsenek összekötve: Microsoft pontból nem lehet Amazon Coint venni, hogy azt aztán Farmville aranyra vagy ISK-ra költsük. A jövőben viszont akár ez a sci-fi ötlet is megvalósulhat. A kicsit is előre tekintő játékcégeknek már van olyan közgazdászuk, aki a játékvilágok gazdaságával foglalkozik.