Vilmos herceg és Katalin hercegnő születendő gyermekének készít bölcsőt Rostás Árpád, a marcali vándorasztalos, aki korábban a versailles-i palota dísztermének lépcsőjét restaurálta.

Rostás Árpád ismét nagyot álmodott. A világhírű marcali asztalos a fejébe vette, hogy az angol hercegi pár születendő gyermeké­nek bölcsőt készít ajándékba. 

– Álmomban azt láttam, hogy maradandót alkotok, és átadok Vilmos hercegnek egy ringó és egy álló bölcsőt. Amint felébredtem, papírt, ceruzát ragadtam és lerajzoltam a látomásomat – emlékszik vissza az ötlet megszületésére Árpád, aki annak ellenére, hogy gyermekotthonban nevelkedett, tanulmányai során bejárta az egész világot.

Harmincéves ténykedése alatt megfordult már a Vatikánban és Versailles-ban is. Párizsban például a Napkirály dísztermének lépcsőjét és parkettáját újította fel, de hazánkban is számos restauráció fűződik a nevéhez: dolgozott a Parlamentben és a Dohány utcai zsinagógában is.

A hercegi párnak szánt intarziás bölcsőit nemes fákból álmodta meg.  – Már össze is gyűjtöttem a nyersanyagot – mutatja büszkén a több mint kétszáz éves diót és az egyéb egzotikus fát a vándorasztalos. – Legkésőbb májusra elkészülök. Remélem, személyesen adhatom át a hercegi párnak.

Mindkét bölcsőt díszíti majd a magyar és az angol címer ­is. Hogy az ajándék átadása megvalósuljon, segítséget kértem Szunai Miklóstól, az Emberi Méltóság Tanácsának ügyvezető igazgatójától.

– Sokak szerint olyan vagyok, mint egy ufó. Az impulzusokat az alkotásaimhoz fentről kapom, és olyan anyagokat használok a restaurálásnál, amiket már rég elfeledtek az asztalostársaim – büszkélkedik tehetségével Árpád.