A velencei zeneszerző, Pier Francesco Cavalli Kallisztó (La Calisto) című művével vizsgáznak szombaton a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem operaszakos hallgatói az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtéren.

MTI - Nemcsak a darab számít igazi ritkaságnak, hanem az is, hogy a Zeneakadémia zeneszerzés tanszékének hallgatói hangszerelték kamarazenekarra a darabot - mondta el az MTI-nek Almási-Tóth András rendező tanár. Az előadás olasz nyelvű, magyar felirattal, a zenekart Kocsár Balázs vezényli.
 
"Azért is választottam Cavalli darabját, mert ezen az anyagon jól ki lehet próbálni és megtanulni azokat a legfontosabb dolgokat, amelyek egy operaelőadásban szükségesek. Például: egyfajta drámai-színházi gondolkodást. A Kallisztó korai mű, sok benne a rectativo, nem lehet +belefeledkezni, ráfeküdni+ a muzsikára. Erősen kell koncentrálni a szövegre és színészileg jelen lenni. Lévén olasz nyelvű az előadás, pontosan érteni kell a szituációt, amit eljátszanak és közvetíteni a nézőnek, hogy a színpadon életre keljen a cselekmény."
 
Az előjátékból és három felvonásból álló darab komikus Linfea-szálát kivette a rendező a darabból. "Így ki lehetett osztani a hallgatók között a szerepeket, ahogy a színlapunkon áll: Balgová Gabriella, Gaál Csaba, Gheorghita Orsolya, Murvai Dénes, Vincze Klára, Vörös Szilvia, Ayane Imai, Yoshida Makiko játszik a vizsgaelőadásban." Tulajdonképpen újraszerkesztették az operát, hogy elég feszes legyen a mitológiai történet, amelynek főszereplője a szép Kallisztó nimfa - fűzte hozzá. A cselekmény fő vonala érintetlen, nincs azonban historikus színjátszás.
 
"Inkább a természetes mozgás érvényesül, mai, élő embereket akarunk hitelesen ábrázolni. A huszonegy zeneszerzés szakos hallgatót arra bíztattam, hogy az énekszólamok, az ütemszámok megtartásával gondolják újra hangszerelésükkel az operát. Megadtuk a használható hangszereket, de ezen túl teljes szabadsággal dolgozhattak. Véleményem szerint izgalmas, színes zenei patchwork állt össze" - hangoztatta Almási-Tóth András.