Mintegy 80 százalékos uniós támogatással, közel 829 millió forintos összköltséggel alakította ki a komplex elektronikus jegy- és bérletrendszert, az ehhez tartozó infrastruktúrát és az új utastájékoztatási rendszert a Pannon Volán Zrt. – jelentették be a társaság vezetői kedden sajtótájékoztatón.

MTI - A baranya megyei helyi, helyközi és távolsági szolgáltatást végző vállalat a minap fejezte be történetének legnagyobb beruházását.     A társaság vezérigazgatója, Bebics János, a beruházás zárását követően tartott sajtótájékoztatón elmondta, a projekt keretében a cég mind a 310 helyközi közlekedésben részt vevő autóbuszán külső és belső elektronikus utastájékoztató táblákat és fedélzeti jegykiadókat helyezett el. Emellett a pécsi autóbusz-állomás várójában vizuális és audiovizuális tájékoztató rendszert telepítettek, valamint az állomás valamennyi indítóállásában hangosítással is ellátott elektronikus táblák fogadják az utasokat.     Az autóbuszokon elől és oldalt mutatja elektronikus tábla honnan hova közlekedik a jármű, míg az utastér folyosóján egy külön tábla jelzi a következő megállót. 

Az utasok automata jegykiadó automatákon vásárolhatják meg jegyüket. E készülékek az idén elinduló új chipkártyás rendszer kezelésére is alkalmasak lesznek.     Az eszközök GSM és GPS alapon működnek, ami azt jelenti, hogy a buszvezetők folyamatos tájékoztatást kapnak a menetrend betartásáról, ami pontosabb buszközlekedést tesz lehetővé.     Bebics János, aki egyben a két másik dél-dunántúli volántársaság vezérigazgatója is, elmondta, az év során a pécsi után a mohácsi, szigetvári, siklósi állomásokon is bevezetik a hangos utastájékoztatási rendszert, emellett a Gemenc Volán és a Kapos Volán járatain is hasonló, uniós finanszírozású fejlesztést terveznek.     A tavaly 870 munkavállalót foglalkoztató Pannon Volán Zrt. árbevétele meghaladta a 6 milliárd forintot. A társaság autóbuszai évente megközelítőleg 20 millió kilométert tesznek meg, az utasok száma eléri a 30 milliót. Az állami tulajdonú személyszállítási cég pécsi telephelyén kívül Komlón, Mohácson, Szigetváron és Siklóson is rendelkezik forgalmi bázissal; a négy baranyai városban az önkormányzatokkal kötött szerződés alapján a helyi közösségi közlekedés gazdája is.