Két baleset történt az elmúlt két napban Boeing 787-es Dreamliner utasszállítóval a bostoni Logan Repülőtéren. Ezek újabb kérdéseket vetnek fel a 2011-ben forgalomba állított modell biztonságosságával kapcsolatban.

MTI - Hétfőn elektromos tűz volt a Japan Airlines egy ilyen típusú gépén, kedden pedig ugyanennek a légitársaságnak az utasszállítóján üzemanyag-szivárgást észleltek. Az első jelentésekből nem derült ki, hogy ugyanarról a járműről van-e szó.

A hétfői baleset mintegy fél órával azután történt, hogy a 173 utas és a 11 főnyi személyzet elhagyta a fedélzetet. A tűz a gép gyomrában, a tartalék áramkör akkumulátorainál keletkezett azt követően, hogy a gép leszállás nélkül tette meg a Tokió-Boston útvonalat. Az elektromos tűz füstjét egy a pilótafülkében dolgozó szerelő észlelte.

A keddi baleset nem sokkal a felszállás előtt történt: a gép bal oldali szárnyhajtóművénél mintegy 40 gallon (mintegy 151 liter) üzemanyag folyt el. Az utasszállítót, amelynek fedélzetén 178 utas tartózkodott, visszatérítették a terminálra.

A két eset körülményeit a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) és a légügyi igazgatóság (FAA) is vizsgálja.

A Boeing eddig több mint 800 darabot adott el a repülőgépből, amelynek törzsét alumínium helyett főként szénszálas műanyagból építették meg. Közülük mindössze hat repül az Egyesült Államokban.

Az FAA decemberben elrendelte, hogy üzemanyag-szivárgás lehetősége miatt vizsgálják meg az összes 787-est. Az inspekció elrendelésének napján a United Airlines egyik ilyen típusú, Houstonból Newarkba tartó gépének generátorhiba miatt New Orleansban kellett kényszerleszállást végrehajtania. Hasonló okok miatt ütött ki tűz 2010-ben az egyik tesztgépen.

A szénszálas műanyag nagyobb rugalmassága miatt egyébként a Boeing 787-es utastérben magasabban lehet tartani a légnyomást, ami enyhíti az időzónaváltás-szindróma kellemetlen tüneteit, valamint a repülés miatti szem- és a bőrbántalmakat. Ugyanezért a gép ablakainak méretét is meg lehetett növelni 30 százalékkal.