Schaár Erzsébet (1908-1975) Munkácsy-díjas és férje, Vilt Tibor (1905-1983) Kossuth-díjas szobrász három évtized alatt készült mintegy ötven kisplasztikája látható szerdától a budapesti MissionArt Galériában. 

Kishonthy Zsolt művészettörténész, a tárlat kurátora az MTI-nek elmondta, hogy a művészházaspárnak mindössze négy közös kiállítása volt a 70-es és a 80-as években.

A kiállítás anyaga az 1930-as évektől a 70-es évek közepéig terjedő időszakot öleli fel. A kisplasztikák mellett olyan munkákat állítanak ki, amelyek a Schaár-Vilt-hagyatékból kerültek elő, és eddig ritkán, vagy egyáltalán nem mutatták be őket.

A művészettörténész hangsúlyozta, a válogatásnál arra törekedtek, hogy minél több legyen az egyedi munka. Gipszből, fából, terrakottából egy vagy két példányban készült alkotásokat mutatnak be. Emellett kiállítják a nagyobb méretű, az életművön belül jelentős szobrok eredeti terveit és fa makettjeit is.

Schaár Erzsébet korai munkái közül látható lesz az 1965-ös Bundás nő, valamint a Fiú és a lány című festett gipsz kisplasztika. A 60-as évek közepén készültek a svájci születésű Alberto Giacometti megnyújtott testű figuráira rímelő munkái. Schaár Erzsébet a 70-es években kezdett el foglalkozni a figura és a tér kapcsolatával. Kis bronz alkotásain kicsi, önálló tereket, kapukat, erkélyeket, ablakokat, ajtókat képzett, és ebbe helyezte bele figuráit.

Vilt Tibor is portrészobrászként kezdte pályafutását. Korai munkái közül látható lesz az 1949-ből való, édesanyját ábrázoló gipszszobor. Emellett bemutatják az 1967-ben készült, Székesfehérváron látható Dorottya című óriás alumínium szobor apró, festett fa vázlatát és az 1944-es Magány című gipszvázlatot is mint egyedi ritkaságokat - tette hozzá a kurátor.

A tárlat november 20-ig tart nyitva.