A QR-kód egy okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével pillanatok alatt ki lehet fizetni a számlákat. A tranzakció bankkártyás fizetésnek minősül, így nem jár semmilyen plusz költséggel.
A hagyományos bankkártyás fizetést az interneten ma már egyre többen használják, de sokan tartanak a kockázatoktól is. Ilyenkor ugyanis meg kell adni a kártya adatait. Ha viszont más is megtudja ezeket a számokat, akár fizethet is a kártyával.
Az úgynevezett QR-kód segítségével történő fizetés esetén azonban nem kerülhetnek idegenekhez a bankkártya-adatok. A kártyás fizetésnek ezen módját először a Díjbeszedő Holding alkalmazta Magyarországon - nyilatkozta a Híradónak Papp Tibor, a cég informatikai igazgatója. Hozzátette: a tranzakció sikeresen végig tud menni úgy, hogy az adatok nem is jutnak el a számlakibocsátóhoz vagy az internetes kereskedőhöz, mert azokat csak a saját mobilba kell beírni. Ezután lehet hasznáni a QR-kódot a fizetéshez.
Az egyik legnagyobb kábelszolgáltatónál is lehet mobilalkalmazással fizetni, az okostelefonok terjedésével egyre többen élnek a lehetőséggel. Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója szerint ha egyre több újszerű lehetőséget kínálnak az embereknek, azzal megkönnyíthetik a választás lehetőségét.
Egy átlagos magyarországi szolgáltató ügyfeleinek 70 százaléka még mindig sárga csekken fizeti a számláját. Hevesi Sándor, a Szegedi Vízművek Zrt. gazdasági igazgatója elmondta: a társaság a QR-kódot október hónaptól tünteti fel a vízdíj számlákon azzal a céllal, hogy a csekkes fizetést használó fogyasztók a számláikat sorbanállás nélkül, otthonról ki tudják egyenlíteni. Becslések szerint a következő egy évben jelentősen nőni fog azoknak a száma, akik QR-kód segítségével akarnak majd fizetni.
Előnyök
Egyre több helyen látjuk a QR kódokat, egyre több terméken szerepel, egyre inkább szembesülünk vele. Ennek ellenére a nagy többség még mindig nincs tisztában azzal, hogy mire jó, mikor használható, és egyáltalán minek van. A QR-kód tulajdonképpen egy kétdimenziós vonalkód, amely Japán után kezdi meghódítani az Egyesült Államokat és Európát is. A két betű a Quick Response szavakból lett, jelentése pedig gyors válasz.
A kód gyakorlatilag egy könnyen használható adathordozó, és nem mellesleg kiváló marketing eszköz. Egyszerű megoldást jelent egy termék beazonosítására reklámokban, hirdetésekben vagy épp az interneten, ezáltal megkönnyíti a vásárlást és az elérést. A kód ma már szinte bármilyen terméken elhelyezhető, az okos telefonok terjedésével pedig a leolvasás is maximum annyira bonyolult, mintha fényképet készítenénk a telefonnal.
Nézzünk egy példát. A Tesco Dél-Koreában már addig eljutott, hogy nevet változtatott, és óriási robbantott az online piacon. De hogyan? Home Plus néven ugyanis rengeteg plakátot helyezett el metro megállókban, és egyéb forgalmas helyeken. Itt az emberek megállnak, várnak, akaratlanul időt töltenek. Berendezte az üres falakat mintha üzletek lennének, de gyakorlatilag csak fényképeket helyezett el a termékekről QR-kóddal együtt. Így a várakozók a kódot leolvasva bevásárló listát csinálhattak az okostelefonok segítségével, majd a megrendelést elküldték online a telefonokról. Mire hazaértek, addigra ott várta őket a szó szerint mobillal vásárolt áru. Ezzel időt és sorban állást spóroltak, a Tesco pedig óriási bevételekhez jutott.
A jövőben ez a folyamat egyre elterjedtebb lesz, vagyis könnyedén újra rendelhetünk online, egy-egy kezünkbe akadó ajándékot, könyvet, dvd-t, stb. Pár klikk és megvan a bevásárlás is. A rohanó világ e tendencia felé megy, a kétkedők pedig ellenkeznek, mondván amúgy is szeretik a kóborlást a bevásárló központokban. Nem célunk igazságot szolgáltatni, de az tény, hogy a QR-kód még jó darabig aktív (és egyre aktívabb) részese lesz az életünknek, érdemes tehát megbarátkozni vele!
Az úgynevezett QR-kód segítségével történő fizetés esetén azonban nem kerülhetnek idegenekhez a bankkártya-adatok. A kártyás fizetésnek ezen módját először a Díjbeszedő Holding alkalmazta Magyarországon - nyilatkozta a Híradónak Papp Tibor, a cég informatikai igazgatója. Hozzátette: a tranzakció sikeresen végig tud menni úgy, hogy az adatok nem is jutnak el a számlakibocsátóhoz vagy az internetes kereskedőhöz, mert azokat csak a saját mobilba kell beírni. Ezután lehet hasznáni a QR-kódot a fizetéshez.
Az egyik legnagyobb kábelszolgáltatónál is lehet mobilalkalmazással fizetni, az okostelefonok terjedésével egyre többen élnek a lehetőséggel. Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója szerint ha egyre több újszerű lehetőséget kínálnak az embereknek, azzal megkönnyíthetik a választás lehetőségét.
Egy átlagos magyarországi szolgáltató ügyfeleinek 70 százaléka még mindig sárga csekken fizeti a számláját. Hevesi Sándor, a Szegedi Vízművek Zrt. gazdasági igazgatója elmondta: a társaság a QR-kódot október hónaptól tünteti fel a vízdíj számlákon azzal a céllal, hogy a csekkes fizetést használó fogyasztók a számláikat sorbanállás nélkül, otthonról ki tudják egyenlíteni. Becslések szerint a következő egy évben jelentősen nőni fog azoknak a száma, akik QR-kód segítségével akarnak majd fizetni.
Előnyök
Egyre több helyen látjuk a QR kódokat, egyre több terméken szerepel, egyre inkább szembesülünk vele. Ennek ellenére a nagy többség még mindig nincs tisztában azzal, hogy mire jó, mikor használható, és egyáltalán minek van. A QR-kód tulajdonképpen egy kétdimenziós vonalkód, amely Japán után kezdi meghódítani az Egyesült Államokat és Európát is. A két betű a Quick Response szavakból lett, jelentése pedig gyors válasz.
A kód gyakorlatilag egy könnyen használható adathordozó, és nem mellesleg kiváló marketing eszköz. Egyszerű megoldást jelent egy termék beazonosítására reklámokban, hirdetésekben vagy épp az interneten, ezáltal megkönnyíti a vásárlást és az elérést. A kód ma már szinte bármilyen terméken elhelyezhető, az okos telefonok terjedésével pedig a leolvasás is maximum annyira bonyolult, mintha fényképet készítenénk a telefonnal.
Nézzünk egy példát. A Tesco Dél-Koreában már addig eljutott, hogy nevet változtatott, és óriási robbantott az online piacon. De hogyan? Home Plus néven ugyanis rengeteg plakátot helyezett el metro megállókban, és egyéb forgalmas helyeken. Itt az emberek megállnak, várnak, akaratlanul időt töltenek. Berendezte az üres falakat mintha üzletek lennének, de gyakorlatilag csak fényképeket helyezett el a termékekről QR-kóddal együtt. Így a várakozók a kódot leolvasva bevásárló listát csinálhattak az okostelefonok segítségével, majd a megrendelést elküldték online a telefonokról. Mire hazaértek, addigra ott várta őket a szó szerint mobillal vásárolt áru. Ezzel időt és sorban állást spóroltak, a Tesco pedig óriási bevételekhez jutott.
A jövőben ez a folyamat egyre elterjedtebb lesz, vagyis könnyedén újra rendelhetünk online, egy-egy kezünkbe akadó ajándékot, könyvet, dvd-t, stb. Pár klikk és megvan a bevásárlás is. A rohanó világ e tendencia felé megy, a kétkedők pedig ellenkeznek, mondván amúgy is szeretik a kóborlást a bevásárló központokban. Nem célunk igazságot szolgáltatni, de az tény, hogy a QR-kód még jó darabig aktív (és egyre aktívabb) részese lesz az életünknek, érdemes tehát megbarátkozni vele!
0 Megjegyzések