Az Európai Bizottság két olyan intézkedéscsomaggal állt elő, amelyek alapvetően érintik az autóipart és az autósokat is. 





Napjainkban a futószalagról legördülő autók műszerfala és technikai felszereltsége esetenként már az űrjárműveket idézi: ledek, kütyük mindenhol, és sejtelmes, figyelmeztető hangjelzések a kárpit alól. A modern idők autói szinte mindent tudnak, ám a legfontosabbat még így sem garantálják: a 100 százalékos biztonságot. Ezért korszerűbb biztonsági berendezéseket fejlesztenek, és a közlekedési előírásokon is szigorítani szeretnének az unióban.

Ennek nyomán Brüsszel az elmúlt néhány napban kétszer is a "gázpedálra taposott". A szervezet működését felügyelő Európai Bizottság két olyan intézkedéscsomaggal állt elő, amelyek alapvetően érintik az autóipart és az autósokat is. November elsejétől új előírások léptek életbe, amelyek azt szabályozzák, hogy milyen felszereltséggel lehet eladni az új autókat.

A biztonsági öv használatára emlékeztető hangjelzés a legtöbb sofőrnek ismerős, a jövőben azonban egész úton élvezheti a sípoló hangot az, aki elfelejti bekapcsolni. További újítás, hogy szabványszerűen beépített csatlakozási pontokhoz lehet majd rögzíteni egyes gyereküléseket. Az előírások emellett arra is kötelezik a gyártókat, hogy megerősítsék a hátsó üléseket. Erre azért van szükség, hogy a csomagtartóból ne csapódjanak a tárgyak az utastérbe egy ütközés alkalmával.

Az autósokat a kerekek légnyomásáról is folyamatosan tájékoztatja majd a műszerfal kijelzője. A bizottság szerint ez azért fontos, mert így el lehet kerülni az alacsony nyomás okozta defekteket, csökken a súlyos balesetek száma, a jobb tapadás miatt pedig kevesebb üzemanyagot fogyasztanak majd a járművek. Az újdonságokat ugyanakkor nem érdemes egyelőre a szalonokban keresni, 2014-ig ugyanis ezek nélkül is el lehet adni az autókat. Az autóipart nem érte meglepetésként a rendelet, hiszen az uniós intézmények három évig készítették elő.

A Brüsszelben kidolgozott második intézkedéscsomag az ágazat helyzetét hivatott javítani. Az európai autógyártás kátyúban rekedt, a csökkenő kereslet miatt visszazuhant a termelés, és sorra zárnak be a gyárak. A CARS 2020 mentőtervet ismertető uniós biztos úgy fogalmazott: ezek a fájdalmas fejlemények a gépjárműgyártásban dolgozó mintegy 12 millió ember egyéni sorsát is fenyegetik. Hozzátette: kiutat csak az autóipar fejlesztése jelenthet, a következő költségvetési időszakban ezért az Európai Unió 2 milliárd euróra emeli a kutatási és fejlesztési támogatásokat, és a hitelezést is megkönnyíti – hangzott el a Kossuth Rádióban.