Karácsonykor ételekre költenek a magyar háztartások a legtöbbet, az elmúlt évek tapasztalata alapján, 80-90 milliárd forintért vásárolunk be decemberben, és ez még csak az élelmiszer. Az ajándékokra körülbelül 70-80 milliárdot adunk ki összesen.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, decemberben élelmiszerekre költjük a legtöbbet az ünnepek (mikulás, karácsony és szilveszter) táján, ennek értéke összesen 80-90 milliárd forint, legnagyobb szelete pedig a karácsony - derül ki az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közleményéből.
Az ajándékokra összesen 70-80 milliárd forintot költöttek az elmúlt években a családok, ezen belül a legtöbbet számítástechnikai és műszaki cikkekre, játékokra, ruhákra, könyvekre és az illatszerekre.
Számítástechnika 11-12 milliárd
Műszaki cikk 10-11 milliárd
Játék 10-11 milliárd
Ruházat 9-10 milliárd
Könyv 6-7 milliárd
Illatszer 4-5 milliárd
Kritikusan álljunk a reklámokhoz
Az utóbbi években a vásárlók jellemzően többet nézelődnek, válogatnak, mint korábban. A vásárlók többsége az akciós újságokból, különböző reklámokból tájékozódik, de sokan böngészik a webáruházak kínálatát és csak ezután mennek el vásárolni.
Az áruházakban egyre több a leárazás, vásárlócsalogató reklám már december elején is, az ünnepek előtti napokban pedig tovább szaporodnak. Sok vásárló eleve ezzel számol, éppen ezért az utolsó napokra halasztják a bevásárlást, reménykedve az olcsóbb árakban.
A leárazás azonban - a reklám szabályainak megfelelően - csak a vásárlócsalogató cikkekre terjed ki, ami áruházanként más-más, üzletpolitikától függően. Az utolsó napok leárazása pedig az üzletmenettől függ, így előre nem tudni, mi lesz olcsóbb a végén - figyelmeztet az OKSZ.
Az ajándékokra összesen 70-80 milliárd forintot költöttek az elmúlt években a családok, ezen belül a legtöbbet számítástechnikai és műszaki cikkekre, játékokra, ruhákra, könyvekre és az illatszerekre.
Számítástechnika 11-12 milliárd
Műszaki cikk 10-11 milliárd
Játék 10-11 milliárd
Ruházat 9-10 milliárd
Könyv 6-7 milliárd
Illatszer 4-5 milliárd
Kritikusan álljunk a reklámokhoz
Az utóbbi években a vásárlók jellemzően többet nézelődnek, válogatnak, mint korábban. A vásárlók többsége az akciós újságokból, különböző reklámokból tájékozódik, de sokan böngészik a webáruházak kínálatát és csak ezután mennek el vásárolni.
Az áruházakban egyre több a leárazás, vásárlócsalogató reklám már december elején is, az ünnepek előtti napokban pedig tovább szaporodnak. Sok vásárló eleve ezzel számol, éppen ezért az utolsó napokra halasztják a bevásárlást, reménykedve az olcsóbb árakban.
A leárazás azonban - a reklám szabályainak megfelelően - csak a vásárlócsalogató cikkekre terjed ki, ami áruházanként más-más, üzletpolitikától függően. Az utolsó napok leárazása pedig az üzletmenettől függ, így előre nem tudni, mi lesz olcsóbb a végén - figyelmeztet az OKSZ.
0 Megjegyzések