illusztráció
A SAS skandináv légitársaság a 2013-as nyári menetrendben március 31-től járatokat indít Budapestre Oslóból és Koppenhágából - közölte a Budapest Airport pénteken. 

A Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető társaság tájékoztatása szerint a SAS heti hat alkalommal, hétfőtől-péntekig, illetve vasárnap közlekedik majd Budapest és Koppenhága között. Az oslói járat kedden, csütörtökön és vasárnap szállít utasokat.

Stefan Eiche, a SAS magyarországi vezérképviselője a közleményben hangsúlyozza: az új járatok közlekedtetésével a magyar és a skandináv turistákra, üzleti utazókra építenek. Kam Jandu, a Budapest Airport légközlekedési igazgatója szerint a skandináv légitársaság koppenhágai és oslói járata nemcsak az észak-európai térségbe, hanem azon túl is átszállási lehetőségeket kínál.

A Budapest Airport közlése szerint a SAS összesen 45 új járat elindítását jelentette be, köztük Budapestre közlekedőket.  Korábban az SAS 2006-ig működtette a Budapest-Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest-Stockholm járatot. A skandináv légitársaság a Star Alliance légitársasági szövetség alapító tagja, 2011-ben összesen 23 millió utast szállított 90 különféle célállomásra. A SAS flottájába 147 repülőgép tartozik - közölte a Budapest Airport.

A hét elején egyezett meg a pilóták és a légiutaskisérők érdekképviseleteivel a SAS, így a légitársaság fontos lépést tett súlyos pénzügyi helyzetének rendezése, a piacon maradás érdekében. A cégtől elvárt válságkezelő csomag egyik legfontosabb pontjáról, a kollektív szerződés módosításáról egyeztettek a felek.

A SAS korábban bejelentette, hogy 800 állást számol fel, a létszámot fokozatosan 15 ezerről 9-10 ezerre faragja le, eladja földi kiszolgáló egységét, 15-17 százalékkal csökkenti a fizetéseket és a nyugdíjalapot. Az intézkedések révén évi 3 milliárd koronával (350 millió euró) reméli csökkenteni a költségeket. A hitelező bankok kikötötték, hogy a SAS csak akkor juthat friss hitelhez, ha a válságkezelő tervet száz százalékban teljesíti.

2007 óta nem zárt nyereséges évet a SAS, és a többi európai légitársasághoz hasonlóan küzd a magas üzemanyagárakkal és a fapados cégekkel.