A felhasználók személyi számítógépekről egyre inkább mobileszközökre "költöztetik át" az internethasználatot - hangsúlyozza az International Data Corporation (IDC) informatikai piackutató vállalat legújabb "Worldwide New Media Market Model" tanulmánya.
MTI - A kialakulóban lévő trend éllovasát az Egyesült Államokat Európa és Japán mintegy kétéves lemaradással követi. Az Egyesült Államokban az internetre személyi számítógéppel csatlakozó felhasználók száma a 2012-es 240 millióról 2016-ra 225 millióra csökken, miközben a mobil készülékről internetezők száma 174 millióról 265 millióra emelkedik. A mobil készülékről internetezők száma 2015-ben haladja meg majd első alkalommal a személyi számítógéppel internetre csatlakozó felhasználók számát az Egyesült Államokban.
"A fogyasztói társadalomban a mobil internet használat kezdi visszaszorítani a személyi számítógépes internet használatot és ebben az Egyesült Államok jár az élen" - mondta Karsten Weide, az IDC média- és szórakoztatóipari kutatási programvezetője. Rámutatott, hogy a személyi számítógépeket elsősorban azért hagyja maga mögött a fogyasztói társadalom, mert az soha nem volt igazán "fogyasztási cikk". A legtöbben csak azért használták, mert "nem volt jobb". Mostanra viszont, a személyi számítógépeknél sokkal inkább "felhasználóbarát" mobil eszközök, a táblagépek és az okostelefonok terjedésével már van.
A mobil eszközökre történő "átköltözés" alapjaiban változtatja meg az internet használatot is.
A közösségi oldalak használata a 2012-es 66 százalékról 2016-ra 52 százalékra csökken. A mobil hirdetési piac forgalma a 2011-es 6 milliárd dollárnak közel ötszöröse lehet 2016-ra és a mobil eszközökön bonyolított internetes vásárlások forgalma is hatszorosára, 223 milliárd dollárra emelkedhet 2011-től 2016-ig.
"A fogyasztói társadalomban a mobil internet használat kezdi visszaszorítani a személyi számítógépes internet használatot és ebben az Egyesült Államok jár az élen" - mondta Karsten Weide, az IDC média- és szórakoztatóipari kutatási programvezetője. Rámutatott, hogy a személyi számítógépeket elsősorban azért hagyja maga mögött a fogyasztói társadalom, mert az soha nem volt igazán "fogyasztási cikk". A legtöbben csak azért használták, mert "nem volt jobb". Mostanra viszont, a személyi számítógépeknél sokkal inkább "felhasználóbarát" mobil eszközök, a táblagépek és az okostelefonok terjedésével már van.
A mobil eszközökre történő "átköltözés" alapjaiban változtatja meg az internet használatot is.
A közösségi oldalak használata a 2012-es 66 százalékról 2016-ra 52 százalékra csökken. A mobil hirdetési piac forgalma a 2011-es 6 milliárd dollárnak közel ötszöröse lehet 2016-ra és a mobil eszközökön bonyolított internetes vásárlások forgalma is hatszorosára, 223 milliárd dollárra emelkedhet 2011-től 2016-ig.
0 Megjegyzések