A legnagyobb fizetéstechnológiai cégek folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyek újabb és újabb ötletekkel ragadják meg a fogyasztó érdeklődését, ösztönözve őket az egyszerű és élményszerű vásárlásra, pénzkezelésre. Mondhatjuk tehát, hogy izgalmas lehetőségek állnak a bankkártya utáni korszak vásárlói előtt - a kérdés ugyanis már nem az, hogy mi jön a készpénzes fizetés után, hanem az, hogy milyen fizetési, vásárlási lehetőségek vannak a bankkártyán túl. 

Érdekes fejlesztésekkel készülnek a multinacionális fizetés-technológiai cégek a bankkártya utáni korszakra - derült ki a MasterCard Innovation Showcase elnevezésű dublini rendezvényen, amelyen a legújabb technológiákat mutatták be a világ kéttucatnyi országából érkezett újságíróknak. Az új fejlesztések között szerepel a biometrikus személyazonosítás, a kézzel irányítható TV-s vásárlás, sőt, a filmekben bemutatott termékek online megrendelése is.

Az interaktív vásárlásra jó példa az a fejlesztés, amely az úgynevezett kinect technológiát használja (ez a Microsoft által kifejlesztett, alapvetően az Xbox 360 játékkonzolhoz használt mozgásérzékelő, amely kivetíti mozgásunkat a televízió képernyőjére, de használják például egyes orvosi beavatkozásoknál is) egy okostelevízióval.

Nézzük otthon a Teleshop legújabb kínálatát, beállunk a TV elé, és két egyszerű "integető" karmozdulattal megragadjuk a terméket, behelyezzük azt virtuális kosarunkba. Ha pedig inkább valamilyen ennivalót rendelnénk, szánk elé tesszük a kezünket, ezzel jelezve a rendszernek, hogy váltson az élelmiszer-kínálatra. Okostelevíziónk (sok háztartásban már most is ilyenek működnek, áruk folyamatosan csökken) segítségével kiválaszthatjuk azt is, melyik bankkártyánkkal (például saját, vagy céges, betéti vagy hitelkártya) szeretnénk fizetni.

A megoldások többsége egyelőre csak "laboratóriumi" körülmények között működik, és bőven a fejlesztési szakaszban vannak, kérdés, hogy melyik lesz az, amelyik kiállja a próbát, és használhatjuk a gyakorlatban is.