Gyűjtők nem kevés pénzt megadnának érte, de ez a rali-Skoda még nem múzeumi tárgy: 39 év után is a bajnoki pontokért harcol. Repülőgépbenzinnel és méregdrága olajjal megy a gyárilag versenyautónak épített 120-as Skoda. Összesen száz darab készült ebből a típusból

Odavagyok az öreg versenyautókért. Ha egy veteránautó-kiállításon felbukkan néhány gyorsasági vagy raliversenyekre épített szörnyeteg, biztosan hosszú perceket időzöm azzal, hogy a kerekeket, a felfüggesztéseket, a becsövezett kabint és persze a kihegyezett tuningmotort bámulom tátott szájjal és kikerekedett szemmel. A mai elektronikus kütyükkel felvértezett gépeket látva teljesen "kőkorszakinak" tűnnek a hetvenes évek raliautóban felbukkanó megoldások, pedig az akkori mérnökök szinte csodákat tettek: olajos műhelyekben kísérleteztek nem ritkán vezérműtengelyes, turbó nélküli, nem éppen sportos üzemre való motorokkal, s 70 lóerőből 110-120-at könnyűszerrel elővarázsoltak. Már régóta vártam a randevúra egy olyan versenyparipával, amelyet gyermekkoromban magam is láthattam a Mecsekben vagy a Salgó-ralin. Titkon reméltem, hogy összejöhet egy Skoda, netán ahhoz hasonló, amelyet az 1974-es abszolút bajnok, Balatoni Mihály/Sándor István hajtott egykoron.

Tóth Istvánhoz érkezem, akit méltán nevezhetünk a magyar ralisport egyik doyenjének. 1976-ban ült először versenyautó volánja mögé, s rendre jó eredménnyel végzett a bajnoki futamokon. 1979-ben vásárolta ezt az autót, amelyet az akkori legmenőbb ralicsapat, a Volán SC évekkel korábban "leselejtezett". Nagyot nyelek, amikor kiderül: bizony ezzel száguldott a Balatoni/Sándor páros is, csak nekik idő közben már megérkezett az új vasparipa, így az akkori viszonyok között még versenyképesnek számító technika a kevésbé tehetős csapatok kezébe kerülhetett. Először Lakos Károly és a ma Skoda-szalont igazgató Mentes László hajtotta, nem sokkal később pedig László Gyula és a Forma-1 Magyar Nagydíj egykori versenyigazgatója, Faluvégi Péter irányítása alatt küzdött a pontokért, majd végül kikötött Tóth Istvánnál. Az akkor még rali-másodosztályban remekelő pilóta rövid idő múlva kénytelen volt pihenőre küldeni a Skodát, mert a szabályváltozások kitiltották a mezőnyből a Gruppe 2-es csúcsgépet.

Látszik, hogy nem múzeumban, hanem a pályákon éli az életét. Gyárilag lökhárító nélkül jött, az elülső indexek a homlokfalban kaptak helyet. A csomagtértetőn lévő rácsozat és a hűtőnek vágott nyílás is eredeti. Nemrégiben a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) szakértői is lajstromba vették az autót. Összesen száz ilyen készült