100.000 dollárt ad a NASA egy "dobócsillag alakú" repülőgép fejlesztésére, ami képes szuperszonikus sebességgel repülni.
A gépezet képes lesz repülés közben 90 fokban elfordulni, így változva szuperszonikus géppé. A tervek szerint az utazás elején egy hagyományos repülőgépként repül majd, de amint eléri a megfelelő magasságot, elfordul a tengelye körül és a hangsebességnél kétszer gyorsabban repül.
“Olyan módszereket fejlesztünk, amiknek segítségével a következő generációs repülő és űrrepülőgépek megváltoztatják a világot, és inspiráljuk az amerikaiakat, hogy bátor lépéseket tegyenek” - mondta el Michael Gazarik, a NASA Space Technology Program igazgatója a Huffington Postnak.
“Olyan módszereket fejlesztünk, amiknek segítségével a következő generációs repülő és űrrepülőgépek megváltoztatják a világot, és inspiráljuk az amerikaiakat, hogy bátor lépéseket tegyenek” - mondta el Michael Gazarik, a NASA Space Technology Program igazgatója a Huffington Postnak.
A gép forgását úgy tervezeték, hogy csökkenjen a légellenállás a hangsebességnél gyorsabb repülés során. A nagyobb szárnyfesztávolság túl nagy visszahúzó erővel jár a szuperszonikus repülés során, ezért a gép elfordul 90 fokkal, hogy jobb aerodinamikai profilja legyen.
A forradalmi kettős dizájn "gyakorlatilag zéró hangrobbanást" eredményez, mikor a gép átlépi a hangsebességet, állítják a tervezők. Gecheng Zha tervező a Miami Egyetemtől elmondta, a kilencven fokos fordulás nem lesz kényelmetlen az utasok számára, és csökkenti a gravitációs vonzást felszálláskor.
"Képzeljenek el egy olyan repülőutat New Yorkból Los Angelesbe, ami hat óra helyett kevesebb mint két óráig tar, vagy New Yorkból Tokióba 15 helyett mindössze 5 óra alatt" - mondta Zha professzor. A gép tervezése még mindig zajlik, működőképes modell még egy-két évtizedig biztosan nem várható.
A forradalmi kettős dizájn "gyakorlatilag zéró hangrobbanást" eredményez, mikor a gép átlépi a hangsebességet, állítják a tervezők. Gecheng Zha tervező a Miami Egyetemtől elmondta, a kilencven fokos fordulás nem lesz kényelmetlen az utasok számára, és csökkenti a gravitációs vonzást felszálláskor.
"Képzeljenek el egy olyan repülőutat New Yorkból Los Angelesbe, ami hat óra helyett kevesebb mint két óráig tar, vagy New Yorkból Tokióba 15 helyett mindössze 5 óra alatt" - mondta Zha professzor. A gép tervezése még mindig zajlik, működőképes modell még egy-két évtizedig biztosan nem várható.
0 Megjegyzések