Újabb üzemanyagtakarékossági álomhatár átlépésére készül Megaméter-III elnevezésű szerkezetével a Kecskeméti Főiskola az energiatakarékos járművek egyik legrangosabb idei versenyén, a finnországi Nokiában – közölte a csapat vezetője. Kutasi Zoltán elmondta: a Kecskeméti Főiskola csapata ismét csúcsdöntésre készül, ráadásul ezúttal egy már-már felfoghatatlannak tűnő üzemanyag takarékossági álomhatár átlépését tűzték ki célul az energiatakarékos járművek legnagyobb múltra visszatekintő és egyik legrangosabbnak számító nemzetközi versenyén, amelyet idén augusztus 18-án rendeznek a finnországi Nokiában. Az eddig elért eredmények tükrében reálisnak tűnik a csapat számára az áhított 3000 kilométer megtétele egyetlen liternyi üzemanyaggal – állította a szakember, aki emlékeztetett: egy májusi, rotterdami versenyen 2696 kilométer/1 literes teljesítményükkel sikerült „megszorongatniuk” a világelső franciákat, akik korábban megközelíthetetlennek tűntek. Ráadásul ezen a tavaszi megmérettetésen a nehezebb utcai pályán a vetélytársak közül csak a kecskemétiek tudtak javítani korábbi eredményükön, a többieken kifogott a szokatlan terep – fogalmazott. Így jó esély van arra, hogy a finnországi Nokiában kedvezőbb pályán képesek lesznek legalább 3000 kilométert autózni különleges járgányukkal. Kutasi Zoltán hangsúlyozta: amióta a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata versenybe szállt, az európai Shell Eco-marathonon ötször javították meg a magyar rekordot. Jelenleg mintegy nyolcszor jobb eredménnyel büszkélkedhetnek, mint az először túlszárnyalt országos csúcs. Ráadásul a csapatvezető szerint a különböző földrészeken megrendezett Shell Eco-marathonok közül az európai mezőny a legerősebb, így az itt elért második helyezés egyben a világon is a második legjobb eredményt jelenti. A gépészmérnök arról is tájékoztatott, hogy a GAMF küldöttsége a mezőnyben egyedülálló módon minden évben új járművet épít. Ennek megfelelően idén immár a Megaméter-III elnevezésű szerkezettel versenyeznek, amelyet a megmérettetések tapasztalatai alapján állandóan tökéletesítenek. A legutóbbi viadal óta kifejlesztették például azt az elektromos fékpadot, amelyben egy nagyon pontos, a motor paramétereit feldolgozó műszer működik. Ezen kívül tovább javították a motor számítógépes vezérlését, valamint új, az eddiginél pontosabb és kifinomultabb első futóművet is készítettek.