Tavaly nyáron a Google úgy döntött, hogy eltávolítja a Maps Navigationból azt a funkciót, ami az aktuális forgalom és tárolt minták alapján számolja ki a megérkezés várható időpontját. A magyarázat akkor az volt, hogy bizonyos esetekben az algoritmus téved.
A Google Maps Navigation a Maps részeként működő Traffic képességgel együtt kiválóan alkalmas arra, hogy az útvonaltervezés ne csak a maximum megengedett sebességek alapján jöjjön létre, hanem a valós, aktuális szituációk szerint is differenciáltak legyenek a felkínált útvonalak.
A tavalyi problémák miatt azonban a Google visszalépett kettőt és azóta a tervezéskor ugyan megjelenik, hogy az útvonal adott szakaszain éppen milyen forgalomra számíthatunk, de ezt a tervezéskor a szoftver nem vette figyelembe. Sőt a megérkezés várható időpontját sem módosította az, ha az útvonalon ácsorgós dugó alakult ki. Az egyetlen visszajelzés az volt a felületen, hogy a kiírt idő mellett egy pötty a színével jelezte, hogy mennyire vegyük az értékeket komolyan. Ha a jelzés zöld volt, akkor akadálytalan haladásra számíthattunk, ha sárga vagy piros, akkor érdemes volt késéssel kalkulálni a forgalom miatt.
Pontosabb becslés
Az elmúlt egy évben azonban a Google mérnökei serényen dolgoztak azon, hogy a korábban naplózott adatok és az aktuális, valós idejű információk segítségével már tényleg pontosan kalkulálhatóvá váljon az utazási idő. A kiírt szám továbbra is egy becslés, de más sokkal pontosabb mint egy évvel ezelőtt. A Traffic, ami Magyarországon a főutakon és a forgalmasabb városi utcákon is működik már jó ideje, 15 perces intervallumokban számol, tehát az éppen látott zöld/sárga/piros jelzés nagy biztonsággal fogadható el, mint jelenlegi állapot. A HWSW tesztjei szerint autópályán száz méteres pontossággal jelzi a Maps, hogy egy dugó hol kezdődik és hol ér véget, a városokon belül pedig jól visszaadja a kereszteződések és a rosszul konfigurált lámpák
A városi forgalmi információknál két terület van, ahol nem működik a jelzés, az egyik a szűk, egymás mellett lévő párhuzamos utcák, ahol a GPS is pontatlanná válik - a rendszer nem lehet biztos benne, hogy a jelzést küldő autó melyik utcában halad valójában. A másik eset pedig a kis forgalmú utak, ahol nincs elegendő minta a pontos számításhoz. A magyarországi Traffic, ahogyan az összes támogatott országban, egyrészt szerződött flották adataiból táplálkozik, másrészt az androidos felhasználók hozzájárulásával az okostelefonokból megosztott Latitude és Navigation adatokból. Emellett bizonyos városokban a klasszikus Útinform források, mint a kameraképek, hírek is hozzáadódnak az adatbázishoz.
Mostantól a felhasználók újra számíthatnak a navigációnál a kijelzett időre, a különböző felajánlott útvonalak közül már nem csak a távolság alapján dönthetünk, illetve továbbra is könnyedén ellenőrizhető, hogy autóval, tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog érdemes elindulni. Az asztali felületen a tervezés kiírja a sztenderd utazási időt, amit kiegészít a jelenlegi forgalommal számolt értékkel is.
Forrás: www.hwsw.hu
0 Megjegyzések