Az Európai Unió támogatásával épülhet meg a Marosvásárhely-Jászváros-Ungheni (a román-moldáv határon található, nem azonos a Maros megyei Nyárádtővel) autópálya, miután az Európai Unió Szállítás-, Energia- és Telekommunikációügyi Bizottsága belefoglalta azt a Transzeurópai Közlekedési Hálózatba (TEN-T).

Az Erdélyt Moldvával összekötő autópálya a tervek szerint 310 kilométer hosszú lesz. A munkálatok összértéke eléri a 6,14 milliárd eurót. A Jászvásárig vezető út az észak-erdélyi autópályával kerülne összeköttetésbe Marosvásárhely határában. Az autópálya a Marosvásárhelyről indulna, majd Szováta mellett Gyergyóditró felé venné az irányt, ahonnan a Borszéki-hágón keresztülhaladva átszelné a Kárpátokat, majd a Békási-tó és Târgu Neamţ mellett elhaladva Iaşi megyét átszelve érkezne meg Ungheni községbe. „Romániának sikerült megdupláznia a TEN-T-be befogadott utak hosszát. A Marosvásárhely-Jászváros-Ungheni autópálya lehet Észak-Románia fejlődésének folyósója, és a jövőben ez kötheti össze Moldova Köztársaságot a főbb európai útvonalakkal” – olvasható a Szállításügyi Minisztérium közleményében. A dokumentumban azonban nem esik szó arról, hogy mikor látnak hozzá az építéshez, mint ahogy arról sem, mikorra készülhet el az autópálya. Az, hogy a Transzeurópai Közlekedési Hálózatba belefoglalták a Marosvásárhely-Jászváros-Ungheni autópályát annyit tesz, hogy annak építési költségeibe az Európai Unió is beszállhat, mint ahogyan tette azt a dél-erdélyi autópálya esetében. Utóbbi Kárpátokon belüli szakaszainak építéséhez 2009-ben láttak hozzá, és az elmúlt három évben 45 kilométernyit építettek meg belőle. Ez kevesebb, mint amennyi az észak-erdélyi autópályából készült el nyolc év alatt: Aranyosgyéres és Gyalu között 52 kilométer.