Életének 65. évében, 2011. április 8-án, türelemmel viselt betegség után elhunyt Titkó István, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumának nyugállományú igazgatója.
Titkó István 1946-ban született Berettyóújfaluban, alap- és középfokú tanulmányait a KLTE Gyakorló Általános Iskolájában és a Kossuth-gimnáziumban végezte, 1969-ben szerezte meg matematika–fizika szakos középiskolai tanári diplomáját a KLTE Természettudományi Karán.
1970-től tanított a Kossuth-gimnáziumban, melynek 1981–2008 között, nyugdíjba vonulásáig volt igazgatója, matematikát még ez után is tanított az iskolában. A Debreceni Egyetem Szenátusának tagjaként részt vállalt az egyetemi közéletben, a Gimnáziumok Országos Szövetségének elnökségi tagja, a Magyar Tehetséggondozó Társaság és a Gyakorlóiskolák Országos Szövetségének felügyelőbizottsági elnöke volt.
A kiváló pedagógust, a diákok érdekeit szem előtt tartó vezetőt munkájának elismeréseképpen a Debrecen Város Közoktatásáért-, Apáczai Csere János- és a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Bocskai István-díjakkal, valamint Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszttel tüntették ki. Titkó Istvánt a Debreceni Egyetem, a Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok (DE TEK) és a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma egyaránt saját halottjának tekinti – olvasható a DE TEK elnöki hivatalának hétfői közleményében.